Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

И покемони са използвани от руски хакери в изборите за президент на САЩ

Популярните герои са помагали за набиране на потребители в платформи, ползвани от хакери за сформиране на обществено мнение, сочи разследване на CNN

И покемони са използвани от руски хакери в изборите за президент на САЩ

Снимка: Архив Ройтерс

Руските хакери не са се ограничили с публикации в социалните мрежи Facebook и Twitter, за да повлияят на изборите за президент в САЩ. В играта са се включили дори и покемоните, сочи разследване на CNN.

Според медията в кампанията са ползвани още и Instagram, Tumblr и YouTube. Чрез тези платформи е създадена широка "онлайн екосистема", която е изпращала политически послания към американските граждани. Следите водят към един източник - мистериозната Агенция за интернет проучвания, сочена за трол, който се развива в сянката на Кремъл, съобщава още CNN.

Още по темата

Това е ставало чрез кампания в социалните мрежи под мотото "Don`t Shoot Us", която е целяла да привлече вниманието към случаи на полицейско насилие срещу афроамериканци. Според проучванията на CNN зад тази кампания обаче стоят руски хакери. Посещавайки сайта, хората са били насърчавани да избират имена на своите покемони, но инспирирани от реални жертви на полицейско насилие.

Така свръх популярните по това време герои са били използвани за набиране на потребители.

Pokemon Go предизвика истински бум по света през лятото на 2016 година. Целта на играчите беше да ловят виртуални същества - покемони, но преминавайки през реални места. Сега от Niantic, компанията разработчик на играта, коментират пред CNN, че някой е използвал героите им без разрешение.

Производителят е категоричен, че през платформата на Pokemon Go не може да бъде споделяна информация между играчите. В случая са използвани социалните мрежи - играчите са карани да правят скрийншот на телефоните си и да ги споделят чрез други платформи.

Кампанията Don`t Shoot Us е имала акаунти във Facebook и Twitter, както и канал в YouTube и според анализаторите е била използвана да раздели американското общество. Видеата, които са публикувани между май и декември 2016 година във видеоканала, са били гледани повече от 400 хил. пъти.

Чрез акаунта си във Facebook Don`t Shoot Us пък е призовал за протест ден след стрелба в Минесота през юли 2016 година. Местните активисти обаче твърдят, че никога не са чували за подобна организация.

Проверка на Facebook показа, че зад Don`t Shoot Us стои Агенцията за интернет проучвания, сочена като "инкубатор за руски тролове". Тази агенция е имала 470 профила в социалната мрежа, а в Twitter те са били поне 200.

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Графика на деня: Забележителният възход на Instagram