Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Instagram реагира на бума на излъчванията на живо с „Live Rooms“

Новото предложение на социалната медия наподобява придобилите популярност Clubhouse и Zoom

Instagram реагира на бума на излъчванията на живо с „Live Rooms“

Илюстрация:  Gabby Jones/Bloomberg

Instagram реагира на бума на видео излъчванията на живо в приложения като Zoom и Clubhouse с нова функция. В анонсираната услуга „Live Rooms“ до четирима души могат да разговарят заедно. Идеята е например да може да се водят токшоута, сесии за въпроси и отговори - или дори просто разговори с приятели, обясни платформата, част от концерна около Facebook, в понеделник. Функция за пазаруване и кампании за набиране на средства също могат да бъдат интегрирани.

Още по темата

По време на пандемията например курсовете по йога и църковните услуги преминаха към излъчвания онлайн на живо, например чрез услугата за видеоконференции Zoom. Съвсем наскоро приложението Clubhouse също придоби популярност със своите дискусии в аудио формат.

Преминаването към видеа на живо с повече хора означава, че стаите могат да привлекат по-голяма аудитория. Последователите на всички участващи ще виждат стаята на живо и в зависимост от своите настройки ще получат известия за нея. (Всеки, блокиран от активните участници, обаче няма да може да се присъедини към предаването на живо), предава Тhe Verge.

Лесното сравнение, което може да се направи тук, е с Clubhouse, приложението за аудио разговори, което позволява на хората да разговарят на живо в стаи. Повече от 10 души могат да говорят наведнъж, а стаите могат да достигнат до 8000 души, преди да се напълнят. Преди седмици се появиха спекулации, че Facebook изгражда пряк конкурент, но Instagram Live може да достигне до някои хора, които може да се интересуват от Clubhouse, но в момента не могат да получат достъп до него - той е достъпен само с покани и само чрез iOS устройства.

Но за разлика от Clubhouse Instagram Live изисква хората да бъдат пред камерата, което пък поражда допълнителното изискване да изглеждат добре и да са във фотогенична среда. Clubhouse процъфтява, защото изисква само телефон и намалява очакванията за качеството на звука. (Хората редовно си говорят в приложението, когато са в колата, излизат на разходка или дори са на шумно място.) И все пак Live Rooms вероятно ще се справят добре, тъй като хората се връщат към вече утвърдените си последователи.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Facebook променя рекламните си инструменти преди нововъведенията на Apple