IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ирландски регулатор погна Facebook за защита на детските данни в Instagram

Компанията е обект на две разследвания в момента

17:37 | 19.10.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Ирландската комисия за защита на данните (DPC) започна две разследвания на Facebook, след като бяха изразени опасения за обработката на лични данни на деца от приложението Instagram, което е собственост на компанията, предава Ройтерс.

DPC, основният регулатор на поверителността на данните в Европейския съюз, е получил жалби от няколко лица и е идентифицирал „потенциални опасения“ във връзка с обработката на данните на деца в Instagram, посочва заместник-деректорът на комисията Греъм Дойл.

И двете разследвания са започнати миналия месец, обяви Дойл.

Facebook не е отговорила веднага на запитването за коментар, изпратено от Ройтерс.

The Telegraph, който първи писа за случващото се, твърди, че Instagram е направила публично достояние имейл адреси и телефонни номера на хора под 18-годишна възраст.

Ирландският регулатор се е задействал по случая след жалба от Дейвид Стиър, американски учен, занимаващ се с изследване на данни, допълва Telegraph.

Първото разследване иска да установи дали Facebook има правно основание да обработва данните и дали ползва адекватна защита и/или ограничения в Instagram.

“Това разследване ще разгледа и дали Facebook изпълнява задълженията си като администратор на данни по отношение на изискванията за прозрачност при предлагането на Instagram на деца“, твърди Дойл.

Профилите и настройките на акаунтите ще бъдат във фокуса на второто разследване. То ще провери дали компанията спазва изискванията на регулатора за защита на данните.

В Ирландия са базирани европейските централи на редица американски технологични компании, което прави DPC водещият регулатор в блока, когато става дума за Общия регламент за защита на личните данни (GDPR), който влезе в сила през 2018 г.

Новите правила дават на регулатора правомощието да налагат глоби в размер до 4% от глобалните приходи на компанията, или 20 милиона евро (22 милиона щатски долара), спрямо това коя от двете суми е по-висока.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:46 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още