Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Meta официално трябва да се раздели с Giphy

Британски регулатор реши, че гигантът трябва да продаде фирмата, която придоби миналата година

Meta официално трябва да се раздели с Giphy

Снимка: Bloomberg LP

Британският регулатор за защита на конкуренцията нареди компанията майка на Facebook - Meta Platforms, да продаде компанията за анимирани изображения за социални мрежи Giphy, посочвайки, че придобиването може да ограничи конкуренцията сред платформите и сред британските рекламодатели, пише Wall Street Journal.

Facebook придоби Giphy през май 2020 г. за 315 млн. долара, сочат документи, публикувани като част от прегледа на сделката от Службата за конкуренция и пазари (CMA), който тече от миналата година. Днес регулаторът заяви, че сделката е отстранила Giphy като потенциален играч на пазара на дисплейна реклама. Същото CMA каза и при предварителното си разследване през август.

Meta може да обжалва решението.

„Не сме съгласни с решението“, коментират от Meta. „Разглеждаме решението и обмисляме всички възможности, включително обжалване“. Компанията твърди, че и за потребителите, и за Giphy е по-добре с инфраструктурата и ресурсите, които Meta може да предостави. При сключването на сделката Facebook каза, че ще интегрира Giphy в своята платформа Instagram.

Още по темата

CMA днес заяви, че след като се е консултирала със заинтересованите бизнеси и организации, и е направила оценка на алтернативните решения, е стигнала до заключение, че притесненията ѝ за конкуренцията могат да бъдат адресирани единствено след пълната продажба на Giphy.

От Facebook заявиха, че компанията се е съобразила с искането на регулатора да управлява Giphy отделно, докато е текла проверката на споразумението.

Решението на британския регулатор да блокира сделката, която вече е сключена между двете американски компании, е необичайна стъпка за агенцията, но не е прецедент.

През април 2020 г. CMA блокира сделката на Sabre с услугата за туристически резервации Farelogix, посочвайки, че тя е антиконкурентна. Регулаторът заяви, че споразумението може да ограничи иновациите в сектора и да доведе до по-високи такси за определени продукти.

Sabre се противопостави на решението, но трибуналът, пред който го направи, все пак подкрепи CMA.

„Продължаваме да вярваме, че трансакцията не е антиконкурентна“, посочи по това време Sabre.

Днес CMA коментира, че придобиването на Giphy е увеличило вече значителната пазарна мощ на Facebook и е донесло повече трафик в услугите на компанията, в които британските потребители прекарват около 73% от времето си в социалните мрежи.

Агенцията твърди, че по-голямата част от основните конкуренти на Meta, в това число Twitter, TikTok и Snapchat, използват услугите на Giphy. Тези уебсайтове могат да бъдат засегнати, ако социалната мрежа реши да им откаже достъп до изображенията или да промени условията за ползване, например чрез изискване за повече потребителски данни, допълва CMA.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Snap планира по-голяма глобална експанзия