IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-големият конкурент на ByteDance се насочва към IPO

Компанията може да набере 5 млрд. долара

11:10 | 06.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Qilai Shen/Bloomberg</em></p>

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Най-големият конкурент на китайската компания ByteDance - Kuaishou Technology, е подал документи за първично публично предлагане в Хонконг. Той се насочва към листване, с което може да набере 5 млрд. долара, пише Bloomberg.

Kuaishou, или „бърза ръка“, отчете, че приходите ѝ са нараснали с 48% до 25,3 млрд. юана (3,8 млрд. долара) през първата половина на годината, което подчертава темпа на растеж на китайския пазар на услуги за кратки видеа. Подкрепеният от Tencent Holdings стартъп се стреми към оценка от 50 млрд. долара в рамките на първично публично предлагане, което може да бъде проведено най-рано в края на тази година. Оценката е почти двойно по-голяма от сегашната ѝ, твърдят източници, запознати с въпроса, които са пожелали да останат анонимни, защото сделката не е финализирана.

Предстоящият борсов дебют на Kuaishou увеличава надеждите, че градът ще продължи да привлича листвания на големи интернет компании въпреки проблемите с отдавна чаканото IPO на Ant Group на Джак Ма. Самата ByteDance обяви, че води преговори за набирането на 2 млрд. долара преди да листне част от бизнесите си в Хонконг, което евентуално може да се случи още следващата година.

Двете компании представляват поколението на частните китайски стартъпи, които се разраснаха значително, благодарение на възхода на кратките видеа, и поставят под въпрос доминацията на Tencent и Alibaba Group Holdings. Kuaishou се утвърди като популярно решение сред потребителите в по-малките градове и селските райони, където хората стриймват кадри от ежедневието си – от беритбата на царевица до похапване на нудли. След това услугата се насочи към потребителитв в по-големите градове, благодарение на което се появиха видеа как хора играят видео игри, а тинейджъри пеят и танцуват на различни песни, както в TikTok на ByteDance и Douyin.

Достъпът до основното приложение на Kuaishou е безплатен, а приходите се генерират от дял от средствата (бакшишите), които потребителите дават на любимите си автори на съдържание, стриймващи на живо. При 50 млрд. долара оценка, компанията, която последно беше оценена от Pitchbook на 28,6 млрд. долара след февруарски кръг на финансиране, ще изпревари SpaceX и Airbnb, превръщайки се в третия по оценка стартъп в света, твърдят от CB Insights.

Според документи, публикувани на уебсайта на Хонконгската фондова борса, Morgan Stanley, Bank of America и China Renaissance Holdings са поематели на IPO-то.

Tencent разполага с 21,6% дял от Kuaishou, а сред другите инвеститори се нареждат компаниите за рисков капитал DCM, DST Global и Sequoia Capital China. Главният изпълнителен директор Су Хуа има 12,6%, а основателят Чън Исяо – 10%.

Компанията прави все по-голяма експанзия в рекламата и онлайн търговията. Нейните приложения са имали средно по 776 млн. активни потребители през първото полугодие. Активните потребители са прекарвали по над 85 минути на ден в основното приложение на фирмата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още