IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новата стратегия на Snap работи за рекламодателите, но не и за потребителите

Компанията за първи път отчете спад на дневния брой потребители

11:16 | 08.08.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Технологичната компания Snap получи вот на доверие от милиардер инвеститор и отчете рекордни приходи извън Северна Америка – фактори, които помогнаха за по-лесното приемане на първия в историята на компанията спад на броя на дневните потребители, предава Ройтерс.

Социалната мрежа заяви, че насочването ѝ към модел, в който рекламодателите са много по-самостоятелни в създаването на реклами, се отплаща. Същевременно тя обвини редизайна за спада на дневните потребители. И все пак анализатори изразиха притеснения, че рекламодателите и потребителите предпочитат Instagram на Facebook пред Snapchat.

Snap привлече голям инвеститор в лицето на принц Алуалийд бин Талал от Саудитска Арабия, който скоро след обявяването на резултатите за второто тримесечие разкри, че е придобил дял от 2,3% от компанията. Това се е случило през май, а покупката е на стойност 250 млн. долара. По думите на принца Snap се е насочила към разгръщането на „своя истински потенциал“.

Книжата на компанията останаха без промяна в стойността по време на следборсовата търговия след волатилността по-рано – те понижиха леко стойността си, преди да скочат с над 12%.

През последната година компанията се насочи от това да продава реклами към нов модел, в който рекламодателите вършат самостоятелно голяма част от процесите. Всичко това се случва чрез автоматизирани аукциони, а не чрез директни продажби.

Snap успя да увеличи обема на продажбите си, като се конкурираше ценово с по-големите услуги. През второто тримесечие цените ѝ са се свили с 9 на сто в сравнение с предходното тримесечие и с 52% на годишна база.

"Това дава невероятна възможност на рекламодателите да дойдат и да спечелят в нашата платформа“, коментира главният стратегически директор Имран Кан.

Чрез новия рекламен подход Snap има възможност да разраства приходите си в региони като Австралия и Близкия изток, където усилията за директни реклами са по-ограничени, а рекламодателите имат по-малко опции да рекламират в аудиторията между 18 и 34 години, които са в центъра на вниманието на Snap.

Същевременно американската компания направи редизайн на приложението си, за да насърчи потребителите да имат повече интеракции със свързани с реклами видеа.

Глобалните приходи на компанията са достигнали 262 млн. долара през второто тримесечие, надминавайки прогнозата на Thomson Reuters I/B/E/S за 250,3 млн. долара, след като средният приход от потребител се е увеличил до 1,40 долара от 1,05 долара година по-рано.

Snap прогнозира приходи в диапазона 265-290 млн. долара за третото тримесечие, което е с 27-39% повече спрямо година по-рано. Ръстът през второто тримесечие на годишна база е 44%.

Броят на дневните потребители обаче се е свил до 188 млн. през второто тримесечие от 191 млн. през предходното. До момента компанията не е отчитала подобен спад.

Фирмата е загубила около 1 млн. потребители във всеки от трите си географски региона: Северна Америка, Европа и останалата част от света, както са вписани в отчета ѝ.

Средната прогноза на анализаторите беше за привличането на 2 млн. потребители през второто тримесечие.

Компанията предупреди, че потреблението продължава да се забавя през третото тримесечие, но не разкри повече подробности и не даде прогноза.

Отчетите на Facebook и Twitter от последните седмици притесниха инвеститорите в социални мрежи, защото те показаха проблеми около сигурността на данните, проблемното съдържание и фалшивите акаунти, които натежаха върху растежа на броя нови потребители. И двете фирми изтриха около 19% от пазарната си стойност, след като представиха отчетите си.

Но някои анализатори заявиха, че Snapchat винаги е била по-малко привлекателна от по-големите конкуренти.

„Тя винаги ще бъде нишова платформа, така че скромната промяна не е особено забележителна“, заяви Браян Уейзър от Pivotal Research.

Директорите на Snap заявиха пред анализаторите, че редизайнът е основната причина за спада в потреблението, както и че европейските промени в регулацията са наложили промени в опазването на потребителските данни, които нямат материален ефект.

Средно потребителите са продължили да прекарват по над 30 минути в Snapchat всеки ден, твърдят от компанията.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:16 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още