IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Понижение на броя потребители срина акциите на Twitter със 17%

Това е поредно доказателство за предизвикателствата, пред които са изправени социалните интернет медии при опитите да "прочистят" своите платформи

15:50 | 27.07.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Акциите на Twitter поветиняват с над 17% на извънборсовия нерегулиран пазар преди старта на реалната търговия на Wall Street, въпреки че микроблогинг платформата отчете рекордна печалба, а приходите ѝ надминаха очакванията на анализаторите. Освен това компанията обяви, че наказва потребителите, които не спазват правилата, което ѝ се отплаща, макар че месечното потребление се е свило, предава Ройтерс.

Twitter отчете, подобно на Facebook, намаляване на ежемесечния брой на своите потребители, като в същото време посочи, че тази тенденция ще продължи и занапред с оглед на нейната политика за заличаване на акаунтите, произвеждащи т.нар. "фалшиви новини". Подобно на по-големия си конкурент Facebook, Twitter е под натиск от страна на регулаторите в редица страни да се справи с речта на омразата, съдържанието, включващо насилие, и дезинформацията, както и да опазва по-добре потребителските данни и да засили прозрачността на политическите реклами. 

Социалната мрежа увеличи премахването и спирането на акаунти през последните месеци, посочвайки, че това е една от причините броят на потребителите да спадне с 1 млн. до 335 млн. през второто тримесечие, спрямо предишния отчетен период и при очаквания за повишение с един милион. САЩ са допринесли най-много за този спад. 

Инвеститорите реагират много негативно на намаляващия брой клиенти (потребители, разполагащи с акаунт). Това представлява първо понижение от второто тримесечие на 2107-а година.От компанията заявиха, че спадът на клиентите на социалната медия се дължи отчасти на "решенията, които взехме, за да дадем приоритет на заздравяването на нашата интернет платформа". 

Twitter очаква тази тенденция на свиване на броя на потребителите да продължи и в бъдещ с оглед на политиката за прочистване на акаунтите, разпространяващи "фалшиви новини".

Това е поредно доказателство за предизвикателствата, пред които са изправени социалните интернет медии при опитите да "прочистят" своите платформи.

Новината за намаляване на клиентите на Twitter предизвика истински срив на акциите на компанията на нерегулирания пазар преди старта на реалната търговия. Книжата на Twitter се обезценяват с около 17% към ниво от 36 долара за акция. Тwitter Тwitter

Главният изпълнителен директор Джак Дорси заяви, че броят на дневните потребители е нараснал с 11 на сто, в сравнение с година по-рано, посочвайки, че това показва адресирането на „проблемното поведение“ превръща услугата в място, в което потребителите влизат ежедневно.

Компанията обаче не разкрива какъв е броят на активните потребители на ден.

Приходите от продажби са достигнали 711 млн. долара, предимно от реклама. Те са скочили с 24% на годишна база, надминавайки средната прогноза за 696 млн. долара по данни на Thomson Reuters.

Twitter заяви, че е спечелила от двете седмици на Световното първенство, които са попаднали във второто тримесечие, а рекламите, свързани с турнира, са генерирали 30 млн. долара приходи.

Печалбата е достигнала 100 млн. долара, като 42 млн. долара са свързани с данъчен ход. Това бележи третото поредно тримесечие на Twitter без загуба.

Коригираната печалба на акция отговаря на средните прогнози за 17 цента на акция.

Книжата на Twitter се радват на ръст тази година, на фона на очакванията, че ходовете, които предприема, за да направи услугата по-приветливо място, което да привлича потребителите, ще привлекат и рекламодателите.

Компанията увеличи прогнозата за капиталовите си разходи за годината до 450-500 млн. долара от 375-450 млн. долара, докато прави експанзия и обновява компютърната си инфраструктура.

Разходите, свързани с лицензиране на видео и с автоматичните анализи на потребителски данни, са увеличили общите разходи с 10 на сто до 631 млн. долара през второто тримесечие, спрямо година по-рано.

Вижте още технологични новини в материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:32 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още