Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Повечето от спорните реклами във Facebook – пуснати от подозрителни групи

Целенасочено и непропоционално таргетирани са били гласоподаватели в щати като Уисконсин и Пенсилвания, където изходът е бил нерешен

Повечето от спорните реклами във Facebook – пуснати от подозрителни групи

Снимка: Ройтерс

Повечето от политическите реклами по разединителни теми, които се появиха в социалната мрежа Facebook преди президентските избори през 2016 г. в САЩ, са били спонсорирани от "подозрителни групи", без обществено достъпна информация за тях. Това показва публикувано в понеделник проучване на базата на данни от 5 млн. реклами във Facebook.

Една от шест от тези групи е свързана с Русия, сочи проучване на Университета в Уисконсин-Мадисън. Идентичностите на останалите 122 групи, които са означени като "подозрителни", все още не са известни, което е индикация за влиянието на външни фактори върху американската политика, коментира Ройтерс.

В над една четвърт от подозрителните реклами се споменават имената на Доналд Тръмп или Хилъри Клинтън, двама от кандидатите за президент на изборите, а 9% изрично се застъпват за или срещу отделни кандидати.

Повечето други реклами умишлено избягват да споменават имената на кандидатите, докато все пак изпращат послания, че подкрепят политиките, рекламирани от тях, казва Кин Ми Ким, водещият изследовател.

Изследователите са обозначили подозрителни купувачи на реклами, като групи със страници, които са неактивни, недостъпни, премахнати или забранени от Facebook след изборите и няма публична информация за тях.

Изследователският екип Project DATA също така установява, че са били целенасочено непорпоционално таргетирани гласоподаватели в щати като Уисконсин и Пенсилвания, където изходът е бил нерешен, и то с реклами, насочени към теми като оръжията, имиграцията и расовите отношения.

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви репресивни мерки срещу купувачите на реклами по разединяващи обществото въпроси, заявявайки през този месец, че компанията ще изиска от всеки такъв рекламодател да потвърди идентичността си и своето местоположение.  

Междувременно стана ясно, че Андрю Ансип, вицепрезидент на Европейската комисия, отговарящ за цифровите въпроси, ще се срещне с главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг в Сан Франциско, докато най-голямата социална мрежа в света се изправя пред все по-засилен контрол върху използването на лични данни.

Загрижеността за неприкосновеността на личния живот притисна силно Facebook, откакто през миналия месец тя призна, че информацията за милиони потребители погрешно се е оказала в ръцете на политическата консултантска компания Cambridge Analytica, фирма, сред чиито клиенти е била предизборната кампания на президента на САЩ Доналд Тръмп през 2016 г.

Ансип ще се срещне със Зукърбърг във вторник, както и ще се види с главния изпълнителен директор на Google Сундар Пичай, за да обсъдят въпроси като защитата на данните, онлайн поверителността, незаконното съдържание и фалшивите новини.

Още технологични новини вижте в материала на Каролин Хайд в Bloomberg TV Bulgaria! 

гледано: 1136   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Съоснователите на Instagram напускат компанията