IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Правилата за защита на личните данни ще струват на Facebook 4% от приходите й

Социалната мрежа е изправена пред значителни бизнес рискове

19:48 | 20.03.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Федералната търговска комисия на САЩ разследва Facebook относно използването на лични данни, съобщи Bloomberg News след информация, че британската компания за данни неправилно е получила достъп до информация за 50 милиона потребители на социалната мрежа.

Разследването ще проучи дали социалната компания е позволила на Cambridge Analytica да получи отребителски данни в нарушение на политиката на Facebook.

Представители на разследващите органи отказаха коментар.

Facebook е изправена пред значителни бизнес рискове от новите правила на Европейския съюз за защита на личните данни, които ще влязат в сила през май.

Компанията е обвинена, че не е информирала потребителите, че споделената от тях информация е предоставена и съхранявана от Cambridge Analytica - компания, работеща в сферата на данните, която се свързва с подкрепа за Доналд Тръмп на президентските избори в САЩ през 2016-а година.

Специалистите по защита на личните данни заявиха, че това е отличен пример за видовете практики, които трябва да се предотвратят или накажат с новия Общ регламент за защита на данните (GDPR).

Опасността, пред която е изправен Facebook, е двойна: спазването на правилата означава, че европейските потребители могат да се откажат от силно насочените онлайн реклами, които са направили Facebook машина за пари. Нарушаването на правилата може да подложи компаниите в Калифорния на глоби до 4% от годишните им приходи.

„Ако това се беше случило на Facebook след 25 май, когато GDPR влиза в сила, то щеше да струва на компанията 4% от приходите й в световен мащаб“, заяви австрийският защитник на личните данни и критикът на Facebook Макс Шремс.

Акциите на Facebook поевтиняха в понеделник със 7%, което е най-големият им спад от 2014 г. насам, изтривайки близо 40 млрд. долара от стойността на компанията, създадена през 2004 г. от Марк Зукърбърг.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:28 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 1
ABBA
преди 6 години
Само 4% ? Ооо, да, защита на лични данни само от самите лица....А интимните данни (част от метаданните), тях що продаваме?Кой не знае за що иде реч, да гледа филма за Сноудън....Ииии, не случайно Здукито (Зукърбърг) си лепи тиксо на камерата си....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още