Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Преговорите на технологичните гиганти с медиите: тупане на топката?

Има борба не само на ниво държава-медии-социални мрежи, но и на ниво технологични гиганти, твърди Иво Илиев

Преговорите на технологичните гиганти с медиите: тупане на топката?

Снимка: Brent Lewin/Bloomberg

Преговорите на технологичните гиганти в сферата на социалните медии с мастодонтите на медийния пазар са с цел печелене на време, за да могат да наместят нещата около технологичната си рамка. Това мнение изказа Иво Илиев, изпълнителен директор на BrandFormance, в предаването UpDate по Bloomberg TV Bulgaria.

Според специалиста в крайна сметка ще се стигне до консенсус, който да е печеливш за двете страни, но за момента не се вижда глобално решение.

Още по темата

Играчи като Microsoft и Apple сега са в една удобна периферия, която се очаква да предложи във всеки момент конкурентни продукти на Google и Facebook. Това показва също така, че в момента има борба не само на ниво държава-медии-социални мрежи, но и на ниво технологични гиганти, каза Илиев.  

„Това, което се случи в Австралия, е един уникален „case study”, защото се разбра значението на трафика от Facebook към медиите и каква е реакцията от страна на потребителите – дали им липсват новинарските линкове и доколко хората са склонни да се застъпят за една или другата страна в този спор“.

„Много е вероятно Европа да предприеме мерки, подобни на тези в Австралия, защото знаем, че в края на миналата година Европейският съюз атакува Messenger и WhatsApp на Facebook заради различни притеснения за защита на личните данни. Като цяло погледите са насочени към рекламната платформа на Facebook и възможността на социалната мрежа да доминира в снабдяването на дигиталните медии с референтен трафик. И тъй като при Facebook рекламната платформа е насочвана от данните и използва в по-голяма степен изкуствен интелект, който насочва рекламите към най-различни възможни купувачи, това притеснява медийния пазар“, каза специалистът.

Ако към това се добавят и допълнителните политически притеснения, Facebook се озовава в епицентъра на липсата на доверие. 

„Амбициите са за малко по-справедливо разпределение на средствата от реклама“, посочи Илиев.

Гостът допълни още, че ако има решение на ниво ЕС, то ще бъде спуснато и към България.

„Има много възможности около един друг сегмент – „нейтив“ и ПР, при който Facebook и Google се опитват да атакуват агресивно с желание да доминират. Преговорите ще са сложни между новинарски медии и социалните медии, но трябва да има баланс“.

Иво Илиев твърди още, че по-малките играчи на този пазар остават в периферията и нямат друг избор освен да се съобразяват с вече договорените правила.

Цялото предаване гледайте във видеото.

Всички гости на предаването UpDate гледайте тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
1
 
2
Dr. Vatnikov до: дядя Вова
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Толкова си празноглав, че вече не е смешно...трагично е, т.ъ.п московски трол.
2
 
1
 
1
преди 1 месец
Преговорите на технологичните гиганти с медиите: тупане на топката?

Е няма никакви преговори.
Да се чули тъдява за педoфилията из високите френски политически етажи?
Ма карай, да има там дъвка за джвакане...

Още от Социални мрежи
Зукърбърг: Facebook работи по конкурент на Clubhouse