Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Резултатите на Twitter растат след една особено хаотична година

Компанията отчете високи приходи от продажби за второто тримесечие

Резултатите на Twitter растат след една особено хаотична година

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Twitter отчете приходи за второто тримесечие, които надминаха прогнозите на анализаторите. Освен това даде прогноза за текущото тримесечие, която също се оказа над очакванията на фона на провеждането на глобални събития като Олимпийските игри, които дават тласък на рекламния ѝ бизнес. Цената на акциите на компанията нарасна с 5% по време на следборсовата търговия, пише Bloomberg.

Приходите ще са между 1,22 млрд. и 1,3 млрд. долара през периода, завършващ през септември, обяви базираната в Сан Франциско компания. Средната прогноза на анализаторите е за 1,17 млрд. долара, показват данни, събрани от Bloomberg. Приходите за второто тримесечие са скочили със 74% до1,19 млрд. долара спрямо година по-рано. Анализаторите очакваха 1,06 млрд. долара.

Twitter е добавила 7 млн. нови потребители през второто тримесечие, с което общият брой на дневните потребители на услугата достигна 206 млн. Тези данни съответстват на очакваното от анализаторите. Аудиторията на Twitter в САЩ е спаднала с 1 млн. потребители до 37 млн. през периода, завършил на 30 юни.

Преди година Twitter се изправи пред едно от най-тежките си тримесечия, когато много рекламодатели започнаха да оттеглят рекламните си бюджети заради пандемията. Социалната мрежа разчита на брандовете за по-голямата част от своите рекламни приходи, през периода април-юни 2020 г. приходите ѝ от продажби се свиха с 19%. За да увеличи приходите си, Twitter започна да залага по-агресивно на реклама, която иска директно действие, например инсталация на приложение или посещение на уебсайт.

Графика: Bloomberg

Новите данни подсказват, че компанията расте след една хаотична година, която включваше пандемия и избори за президент на САЩ. Последното доведе до окончателното спиране на профила на предходния държавен глава на страната Доналд Тръмп.

Цената на акциите на Twitter достигна 76,70 долара по време на следборсовата търговия, след като по-рано приключи сесията на ниво от 69,57 долара. От началото на годината стойността на книжата е нараснала с 28%.

Рекламата може да помогне на компанията да избегне по-сериозното въздействие на новите политики за поверителност от Apple, които ще засегнат потребителите на iOS 14 и ще изискват фирмите да получават позволение от потребителите, за да събират определени данни за тяхната онлайн активност. Повечето потребители искат приложенията да не ги следят, което засяга таргетираната реклама, особено във Facebook.

Още по темата

Twitter обаче твърди, че не е сериозно пострадала от промените. „Въпреки че е твърде рано да оценим дългосрочното влияние на промени в iOS 14.5 на Apple”, ефектът през второто тримесечие „беше по-слаб от очакваното“, написа компанията в писмо до акционерите си.

Макар че рекламните приходи се увеличават, делът на Twitter на световния пазар не се очаква да нарасне – знак за по-широката експанзия на рекламната индустрия. Въпреки силното тримесечие и прогноза, глобалният дял на компанията от пазара на дигитална реклама ще остане едва 0,9% през 2021 г. според EMarketer. За сравнение Facebook ще вземе около 24% от пазара.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Технологични лидери се изправят пред Сената заради нови разкрития за Instagram