IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Служител на Facebook я е бил предупредил за проблемите с рекламните метрики

Компанията обаче е предпочела да игнорира проблема, сочи съдебен иск

11:55 | 18.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Вътрешни имейли на Facebook, разкрити публично в съда, разкриват притесненията на служител, че компанията е показвала погрешно представена прогнозна аудитория на рекламодателите, като определят практиката като „особено неправилна“, пише Bloomberg.

Но висшите мениджъри не са искали да разрешат проблема, тъй като въздействието върху приходите е щяло да бъде „значително“, сочи документ, подаден във федералния съд в Сан Франциско.

Facebook се бори със съдебен иск от 2018 г., заведен от собственик на малък бизнес, който обвинява социалната мрежа, че от години завишава оценката си за броя на хората, до които една реклама би могла да достигне. Този месец съдия отказа да отхвърли исковете за измама и заяви, че компанията трябва да се подготви за съдебен процес. Същевременно съдията отхвърли твърденията за нарушения в договорите.

Компанията се стреми да запази поверителни част от документите, подавани в съда, заради опасения за деликатната информация, която съдържат, но американският окръжен съдия Джеймс Донато реши, че разкриването им е в публичен интерес.

Facebook е остро критикувана, след като разкри, че е допуснала грешки в начина, по който изчислява показателите си за рекламата, а след това направи промени, за да поясни как се определят тези данни. Адвокатите на ищците твърдят, че вътрешната комуникация показва, че Facebook е знаела, че „потенциалният обхват“ е подвеждащ, дори когато е омаловажила показателя при съдебните производства.

„Facebook знаеше, че проблемът до голяма степен се дължи на фалшиви и дублиращи се акаунти“, но взе „умишлено решение“ да не ги премахва от потенциалния обхват, гласи текстът.

Цитиран е неназован продуктов мениджър, който казва: „Това са приходи, които никога не би трябвало да реализираме, предвид факта, че са базирани на грешни данни“.

Facebook не е отговорила веднага на запитването за коментар след обичайното работно време. Когато искът беше заведен, компанията заяви, че е неоснователен.

В решението си от 12 февруари Донато не е разгледал основателността на исковете за измама, но посочва, че ищецът е изпълнил законовите изисквания, за да се продължи случаят по обвиненията, че Facebook е знаел за проблемите и се е опитал да ги скрие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:39 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още