IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Snap пуска конкурент на TikTok и Instagram Reels

Създателите на съдържание ще печелят пари от дневен фонд за по 1 млн. долара

11:57 | 24.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Snap</em></p>

Снимка: Snap

Американската технологична компания Snap обяви в понеделник пускането на Spotlight, функция на Snapchat, която копира функционалностите на TikTok и Instagram Reels.

Разделът Spotlight ще позволи на потребителите да направят публично достояние най-забавните видеоклипове, публикувани в приложението.

Spotlight ще показва на потребителите най-добрите кадри, които са били изпратени за разглеждане от повече от 249 милиона потребители на приложението. Те ще се възпроизвеждат в непрекъснат цикъл, докато потребителите плъзгат пръст към следващия.

Snap Inc. също така прикани потребителите да изпращат видеоклипове „за възможността да спечелят част от над 1 млн. долара, който разпределяме между създателите на видеа всеки ден“. Компанията ще използва собствено уравнение, за да определи изплащането въз основа на това колко показвания има даден клип в сравнение с други високо гледани видеа.

Потребителите трябва да са навършили 16 години, за да получат печалба. Компанията ще предлага ежедневни изплащания поне до края на 2020 г., каза говорител на компанията пред CNBC. Ходът е подобен на тези на TikTok и Instagram Reels на Facebook, които стартираха програми, които плащат на създателите им за публикуване на снимки и видеоклипове.

Съдържанието, публикувано в Spotlight, ще бъде модерирано и няма да бъдат разрешени публични коментари.

Spotlight дава на Snap възможността да увеличи експоненциално количеството забавно съдържание, достъпно за потребителите. Досега потребителите на Snapchat бяха ограничени до това да виждат снимки, публикувани от техните приятели или публикувани от издателите във функцията Discover на приложението. Spotlight ще даде на потребителите централизирано местоположение, където те могат да имат достъп до безкрайна емисия от генерирано от потребителите съдържание.

Spotlight няма да включва реклами при пускането, но говорител на компанията заяви, че Snap очаква, че ще представи реклами в продукта през следващите месеци.

Идеята за емисия с кратки видеоклипове, които се възпроизвеждат в непрекъснат цикъл, бе представена за първи път от Vine, собственост на Twitter, през 2013 г. Twitter изключи Vine през 2017 г., същата година, когато ByteDance придоби Musical.ly. След това ByteDance обедини Musical.ly с TikTok през 2018 г. TikTok представя потребителски видеоклипове в същия тип емисия. Съвсем наскоро Instagram влезе и на този пазар с глобалното стартиране на Reels през август.

Говорителят на Snap признава, че Spotlight черпи вдъхновение от други услуги. По-специално според него много потребители на Snap снимат видеоклипове с помощта на камерата на Snapchat и уникалните функции с добавена реалност, преди да ги експортират и публикуват в TikTok. По същия начин Reels вдъхновил компанията да разработи Spotlight, за да улесни потребителите да публикуват съдържание публично.

Snap се надява, че Spotlight ще се открои с редица ключови функционалности, казва говорителят. Например Spotlight няма да включва публични коментари. Най-забележителното е, че Spotlight няма да включва никакво откровено политическо съдържание при стартирането си, а политиките на Snap не позволяват публикации с дезинформация, каза говорителят.

Понастоящем функцията е достъпна за САЩ, Канада, Австралия, Нова Зеландия, Обединеното кралство, Ирландия, Норвегия, Швеция, Дания, Германия и Франция.

Потребителите могат да намерят Spotlight, като отворят приложението Snapchat и плъзнат до крайния десен раздел или докоснат иконата на бутона за възпроизвеждане в долния десен ъгъл на екрана.   

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:07 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още