Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Светлин Наков: Социалните мрежи трябва да станат част от образованието

Най-големият проблем в образованието в България е недостигът на учители, смята съоснователят и мениджър на SoftUni

Светлин Наков: Социалните мрежи трябва да станат част от образованието

Снимка: Архив, Ройтерс

В последно време ролята на училището намалява, докато социалните мрежи стават все по-влиятелни. Затова в някакъв момент те трябва да бъдат интегрирани в образователния процес. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Светлин Наков, предприемач, съосновател и мениджър на SoftUni.

Още по темата

"Иначе децата ще растат в два паралелни свята – готиния свят в мрежата и злия, в който само трябва да учиш и да слушаш учителите си", допълни Наков.

Той е на мнение, че най-големият проблем в образоването в България е недостигът на учители. Според него ако има добре обучени учители, те ще намерят правилните инструменти, с които да подобрят образователния процес.

"Трябва да има правене в ученето. В нашата гимназия учим децата на практика. Винаги си отговаряме на въпроса къде теорията може да бъде използвана на практика. Това е начинът да запалиш интереса на децата. Ние учим умения, а не знания", посочи Наков.

Друга тема от разговора беше новината, че бившата служителка на Facebook Франсис Хоугън е обвинила компанията, че поставя печалбата над безопасността на хората и нарушава демокрацията. Хоугън оправи критики и към Instagram, като заяви, че е вреден за здравето на децата.

"Facebook като една бизнес организация няма как да не е задвижвана от стремежа за по-ефективна работа и по-голяма печалба. В сферата на маркетинга това означава да ангажираш по-голяма аудитория. Нормално е тя да бъде ангажирана със скандали", смята експертът.

Наков подчерта, че бизнесът работи с данни и често се изпробват различни варианти и се преценява кой е работещ и ангажира най-много хора.

„Целта на Facebook е да задържи вниманието на потребителите си, за да им продава реклами. Ако това не се случи, те ще отидат в YouTube, например. Всяка платформа в същността си се опитва да задържи вниманието на хората и да получи приходи чрез реклами", коментира Наков.

По думите му монополите рушат демокрацията. „Когато съсредоточиш огромно количество ресурси и власт върху едно нещо, независимо дали е социална платформа, или вестник, винаги може да се стигне до злоупотреби", посочи той.

Наков очаква регулациите в социалните мрежи да доведат до цензура. „Трябва да се работи в посока разбиване на монопола, защото ако има 26 социални мрежи, които имат равен дял, ситуацията би била различна“, е мнението на съоснователя и мениджър на SoftUni.

Той е на мнение, че медиите са компетентни да влияят, за да се постигне добър баланс при поднасянето на новини. „Това може да стане през техните организации“, съветва Наков.

Защо образованието в България мени формата, но не и съдържанието си? Как работи новинарският поток на социалните мрежи? Трябва ли държавата да вземе мерки и да контролира съдържанието на социалните мрежи?

Целия разговор вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да гледате тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Всичко, което Pinterest иска за Коледа, са нови потребители