IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Съветник на Байдън: Да държим онлайн платформите отговорни за публикуваното

Под въпрос е закон, който досега пазеше технологичните компании от подобна отговорност

10:28 | 03.12.20 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Законът, който защитава технологичната индустрия от това да носи отговорност за публикациите на техните потребители, е под въпрос в момент, в който новоизбраният президент на Съединените щати се подготвя да встъпи в длъжност, предава CNBC.

Брус Рийд, топ технологичен съветник на Байдън по време на неговата президентска кампания, коментира по време на виртуалната премиера на книга, че „отдавна е дошло времето да държим компаниите за социални мрежи отговорни за публикуваното в техните платформи“.

Рийд, който беше началник на екипа на Байдън по времето, когато той беше вицепрезидент, се застъпваше за технологична реформа в годините си извън правителството. Той работи като старши съветник на неправителствената организация Commons Sense Media на Джим Стейър, която се занимава с проблемите с дигиталните медии, засягащи децата, включително и с реформи за модериране на съдържанието.

Common Sense Media се застъпва за реформи на Раздел 230 от закона, който предотвратява това технологичните компании да носят юридическа отговорност за това, което публикуват техните потребители, да изисква компаниите да бъдат по-стриктни в модерирането на съдържание. Самият закон позволява на технологичните платформи да премахват или намаляват разпространението на публикации в своите платформи без последствия, но тези решения зависят главно от платформите.

Рийд и Стейър са съавтори на една от частите за Раздел 230 в „Which Side of History – How Technology is Reshaping Democracy and Our Lives” – книгата, чиято премиера беше спомената по-горе.

В тази част те пишат, че, ако платформите генерират приходи от съдържание, те трябва да носят отговорност за него.

„Ако продават реклами, които се показват заедно с проблемно съдържание, те трябва да се считат за участници във вредата. По същия начин, ако техните алгоритми популяризират проблемно съдържание, те трябва да носят отговорност за това, че помагат за компенсиране на щетата. В дългосрочен план единственият реален начин да се модерира съдържание е като се модерира бизнес модела“, пишат те.  

Освен това двамата са написали, че: „Ще е по-добре Вашингтон да изхвърли Раздел 230 и да започне отначало“.

Байдън призова Раздел 230 да бъде отменен и е особено критично настроен към Facebook.

Президентът Тръмп също настоя за промени чрез изпълнителна заповед, а наскоро заяви, че ще наложи вето върху законопроекта за разходите за отбрана, освен ако не включва отмяна на Раздел 230. И все пак трайната реформа трябва да дойде от Конгреса, който остава разделен по този въпрос. Републиканците са най-загрижени за онова, което смятат за цензура на консервативните гласове, докато демократите са по-притеснени за това как платформите позволяват дезинформация.

Рийд е играл ключова роля и за написването на новия закон за неприкосновеността на личния живот в дигиталното пространство, докато е бил в Common Sense. Законът се превърна фактически в стандарт за много компании при липсата на национално законодателство в тази област.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:34 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 0
abdul
преди 3 години
Не, не платформите. Дръжте направо акционерите, ама по НПК.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 1
ПИЧ
преди 3 години
Показателно е колко високо могат да се издигнат такива лица, готови да предложат огромни поразии. Добре е че все пак законите не се приемат от един съветник, който е по-скоро за психото.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още