IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тръмп е платил повече за реклама във Facebook от Хилари Клинтън

След известни спорове по темата социалната мрежа даде повече подробности за рекламата около изборите за президент на САЩ

09:44 | 28.02.18 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Социалната мрежа Facebook обяви, че по време на предизборната кампания за президент на САЩ през 2016 г. Доналд Тръмп е похарчил повече за реклама от своя конкурент Хилари Клинтън, предава Bloomberg.

Разкритието идва след като бивш служител на компанията написа статия за Wired, в която развива теория, гласяща, че откакто Facebook рекламите се продават през система за наддаване, а Тръмп се е насочил към хора от по-малките населени места, той вероятно е платил по-малко, за да достигне до въпросната аудитория.

Това предизвика туит от Брад Парскейл, директорът по дигиталните въпроси в кампанията на Тръмп от 2016 г., който побърза да си припише заслугите за ефективността на кампанията и твърди, че е бил сигурен, че рекламите са били 100 пъти по-евтини. Клинтън коментира, че спорната същност на системата трябва да бъде анализирана.

Но всъщност от юни до ноември 2016 г. Тръмп е похарчил много повече, за да постигне повече в рамките на тези месеци, сочи графика, публикувана в Twitter от един от директорите на Facebook Андрю Босуърт. По думите му тази графика излиза наяве “след известни спорове” по темата.

“Цените зависят от фактори като това колко е голяма аудиторията и обекта на кампанията. Тези кампании имат различни стратегии”, туитна той. “Като се имат предвид скорошните спорове за цените, изясняваме нещата без никакви неясноти”.

Facebook обясни, че графиката на Босуърт включва само цените на рекламите, базирани на броя хора, до които тези реклами със сигурност ще достигнат. Рекламите обаче са се разпространили повече и при двете кампании, тъй като потребителите обичайно ги споделят с приятели, което ги прави по-евтини по други показатели.

Парскейл беше избран за мениджър на кампанията на Тръмп по време на изборите през 2020 г.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:18 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 4
IQ96
преди 6 години
Ако "притурим" и плащанията от руските ***....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 0
bgMan
преди 6 години
А стига сте правили реклама на фейсбоклука.Ако заради проста реклама във фейса се ставаше президент на САЩ, то Тръмп направо щеше да го е купил още преди да е обявил кандидатурата си на първичните избори на републиканците.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още