IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Twitter забранява подвеждащи реклами за климатичните промени

Като основание за тази стъпка от социалната мрежа посочват последния доклад на ООН за климатичните промени

11:42 | 24.04.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Twitter забранява подвеждащи реклами, чието съдържание е противоположно на научните публикации относно климатичните промени, съобщава CNN. В изявление на компанията се отбелязва, че отрицанието на климатичните проблеми не трябва да бъде "монетизирани" в платформата, както и че подвеждащите реклами не трябва да отклоняват вниманието от темата.

Като основание за тази стъпка от социалната мрежа посочват последния доклад на ООН за климатичните промени, който сочи, че светът няма много време за действия, ако иска да преодолее тази криза. Компанията работи и за добавяне на по-надежден и авторитетен контекст на разговорите за климата, допълват оттам.

Отричащите климатичните промени често използват платформата на Twitter или на Facebook в търсене на голяма аудитория. CNN посочва, че често посланията са изградени на повеждащи данни.

На този етап не е ясно каква ще бъде политиката на Twitter по отношение на подвеждащата информация - дали ще блокира или направо ще изтрива профили на своите потребители, които публикуват такава.

Много технологични гиганти започнаха действия във връзка с разпространявани дезинформации за климата. По-рано този месец Pinterest също съобщи, че ще забрани споделянето на такива данни на сайта си и ще премахне публикации, които отричат проблема.

Още през миналата година Google забрани реклами, които отричат изменението на климата на своите платформи, допълва CNN.

Европейските институции също постигнаха съгласие относно регулациите на социалните мрежи и други платформи във връзка с разпространяването на дезинформация и незаконно съдържание.

Големите технологични компании от месеци са под натиск да спрат разпространението на подвеждаща информация относно климата. В отворено писмо, изпратено през ноември 2021 година, 200 учени поискаха от ръководителите на сектора да приемат политика относно такива публикации по подобие на предприетите мерки, свързани с разпространението на коронавируса.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:39 | 18.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 1
cyclop
преди 1 година
Както цензурираха "дезинформация" относно експерименталните терапии, заблуждаващо наричани "ваксини". И там причината беше същата - че "дезинформацията" всъщност е вярна информация, само че неудобна за сценаристите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още