Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Weibo прави вторично публично предлагане в Хонконг

Това се случва в момент, в който китайските регулатори затягат правилата за технологичните компании

Weibo прави вторично публично предлагане в Хонконг

Снимка: Bloomberg L.P.

Weibo и нейният акционер Sina Corp. оцениха акциите на подобния на Twitter уебсайт на 272,80 хонконгски долара за брой в рамките на вторично листване на Хонконгската фондова борса, като набраха 3 млрд. хонконгски долара (385 млн. щатски долара) въпреки скорошните регулаторни удари, идващи от Пекин, пише Bloomberg.

Цената e с около 2,8% по-ниска спрямо тази, на която книжата приключиха сесията в сряда в Ню Йорк (36 долара).

Китайската социална мрежа продаде 5,5 млн. нови акции при предлагането в Хонконг, а Sina продаде 5,5, млн. съществуващи акции.

Листването на Weibo в Хонконг се случва в момент, в който китайските регулатори продължават безмилостно да затягат надзора върху местните фирми, търгувани зад граница. Китай ще предложи нови правила още този месец, които ограничават използването на т. нар. дружества с променлив капитал, съобщи Bloomberg News в сряда. Правилата ще забранят използването на подобна структура при нови листвания, освен при такива в Хонконг, и ще изискват повече прозрачност от фирмите, които вече са заложили на нея.

Още по темата

Стойността на американските депозитарни разписки на Weibo се понижи с 9,8% по време на търговията в Ню Йорк в сряда – най-големият им спад от края на август. Те са загубили повече от 30% от пазарната си стойност от началото на юли, когато разследване на киберсигурността на Didi Global даде начало на серия от ходове, които изтриха около трилион долара от капитализацията на китайските компании по света.

Интернет пионерът Sina създаде Weibo през 2009 г., като бързо натрупа милиони от регистрирани потребители, публикуващи съобщения с до 140 знака, и се листна на Nasdaq през 2014 г. Twitter е блокиран в Китай, а Weibo и други социални мрежи в страната са обект на държавна цензура.

Weibo реагира бързо и трие акаунтите на потребителите, които публикуват съдържание, считано за проблемно в страната.

 

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Как децата надхитряват родителите си в битка за повече свобода в интернет