IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

YouTube Shorts ще конкурира TikTok в САЩ

Засега проектът на дъщерната на Google компания повдига повече въпроси, отколкото дава отговори

08:27 | 19.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка:&nbsp;YouTube</p>

Снимка: YouTube

YouTube Shorts, краткият видеоформат, с който компанията възнамерява да контрира TikTok, стартира в бета версия в САЩ. Форматът на краткото видео вече е достъпен от няколко месеца в Индия, но днес бележи своя дебют и в родината си (заедно с добавянето на няколко нови функции), пише TechCrunch.

При старта на бета версията YouTube Shorts ще включва всички характеристики на клонинг на TikTok: мултисегментна камера, която улеснява създателите бързо да създават клипове, богат избор от музикални парчета (с каталози от „над 250 лейбъла и издатели”) и добър инструмент за надписи, който дебютира заедно със старта в САЩ. „Наистина искаме да създадем площадка за творчество, където да даваме на създателите възможност за създаване на страхотни видеоклипове“, казва Тод Шърман, ръководител на продуктите на YouTube Shorts.

Подобно на TikTok, потребителите ще могат да прекарват пръст през безкрайна, алгоритмично генерирана емисия от кратки видеоклипове, да се абонират за любимите си създатели, да изследват конкретни хаштагове или звуци и да ремиксират аудио записи на други видеоклипове. Дори интерфейсът изглежда подобен на този на TikTok.

Но вместо да получи собствено приложение, Shorts ще живее в нов подраздел на началния екран на мобилното приложение YouTube. 

И въпреки че Shorts копира много от основните неща, липсват много функции, които правят TikTok толкова уникален хит. На практика няма налични съвместни функции в Shorts при стартирането - така че потребителите няма да могат да отговарят на други видеоклипове или да се присъединяват във версия на популярните функции за дует на TikTok. Също така липсва начин за преглед на подбрана емисия. Засега Shorts предлага само основната си алгоритмична емисия (подобно на страницата „За вас“ на TikTok), без опция за гледане на видеоклипове само от акаунти, за които сте се абонирали.

Шърман казва, че компанията разглежда Shorts като нов начин за привличане и печелене на следващото поколение създатели на съдържание. Самият YouTube е изпълнен с хиперконкурентен пейзаж от утвърдени творци, специализирани в създаването на видеоклипове, които обикновено продължават 10 минути или повече. Shorts предлага на създателите шанс да разбият този формат, подобно на онова, което YouTube първоначално предлагаше на създателите в интернет, когато стартира за първи път през 2005 г.

Това не означава, че Shorts няма да предлагат нищо на съществуващите творци. За начало YouTube ще споделя абонаменти в традиционни канали. Така че всички потребители, които намерят дадено съдържание в Shorts и се абонират, ще се регистрират и за всякакви видеоклипове с дълга форма от същия творец, а създателите с много абонати вече ще имат вградена аудитория, на която могат да доставят и от новите Shorts.

Възможността за директна връзка с оригиналните източници на аудио съдържание - независимо дали това е песен, филмов клип или фрагмент от интервю – би била  мощно предимство за YouTube, както и големият размер на сайта.

Но все още има сериозни въпроси без отговор, които YouTube трябва да даде за Shorts - главният сред тях е как създателите ще печелят пари. „Мисля, че светът очаква YouTube да подкрепя създателите. И мисля, че това ще се разпростре и върху Shorts“, казва Шърман. „Начинът, по който мислим за това, е: телевизията има различен бизнес модел от филмите, YouTube има различен бизнес модел от телевизията, а видеоклипът с кратка форма ще има различен бизнес модел от този в YouTube“.

Засега обаче YouTube не пояснява нищо за това как ще изглеждат опциите за осигуряване на приходи в Shorts.

Друг голям въпрос е какво - ако изобщо - YouTube планира да направи, за да се увери, че Shorts няма да се окаже поредното място за творци, целящи повече влиянието, които просто ще публикуват популярни видеа от TikTok и ще извлекат ползите (нещо, с което Instagram Reels продължава да се бори). Шърман казва, че това е нещо, което екипът на Shorts проучва, но и че имат опит: YouTube не иска да обезкуражава създателите да публикуват съдържанието си на множество платформи, но също така не иска хората просто да публикуват видеоклипове от други хора, които току-що са изтеглили от TikTok.

Междувременно стана ясно, че през последните шест месеца администрацията на YouTube е премахнала повече от 30 хил. видеоклипа, съдържащи невярна информация за коронавируса, по-специално невярна информация за ваксините. Това съобщи информационният портал Axios, цитирайки представителя на платформата Елена Ернандес.

„Повече от 30 000 видеоклипа, съдържащи заблуждаващи или неверни твърдения за ваксините срещу COVID-19, бяха премахнати в YouTube през последните шест месеца“, каза говорителят на компанията.

Според Axios множество анкети показват, че около 30% от американците все още имат съмнения или подозрения относно коронавирусните ваксини и много от тези съмнения се подхранват от неточна информация, публикувана онлайн, както и от теории на конспирациите, предава БГНЕС.

Както Axios изяснява, позовавайки се на правилата на платформата, видеоклипове, които нарушават политиката на ваксинация, противоречат на експертното мнение на здравните власти или на Световната здравна организация относно ваксините. В същото време акаунтите, които нарушават установените правила, подлежат на временна система за блокиране, след което могат да бъдат блокирани за постоянно.

За първи път YouTube включи фалшивите доклади за ваксинацията в своята политика за дезинформация за коронавируса през октомври 2020 г. От февруари 2020 г. администрацията на видео хостинга е премахнала над 80 милиона видеоклипа, съдържащи дезинформация за коронавируса. Тези видеоклипове първо се маркират или от система за изкуствен интелект, или от рецензенти, а след това се извършва допълнителна проверка. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:48 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още