IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Застъпническа група призова Зукърбърг да не прави Instagram за деца

Според организацията социалната мрежа може да навреди на подрастващите

17:00 | 16.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Застъпническа група призова главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг да не създава версия на приложението за споделяне на снимки и видео Instagram за деца под 13-годишна възраст, тъй като това ще ги изложи на „голям риск“, предава Ройтерс.

Писмото до Зукърбърг от Campaign for a Commercial-Free Childhood (CCFC) е изпратено в момент, в който най-голямата социална мрежа в света се сблъсква с критики за ключовата си роля в разпространението на дезинформация в глобален мащаб през своите платформи, като същевременно излага децата на неподходящо за тях съдържание.

Facebook не е отговорила веднага на запитванията за коментар пред информационната агенция.

Instagram използва страха на младежите от това да не пропуснат нещо интересно и актуално, който ги кара непрестанно да проверяват устройствата си, да търсят одобрение чрез качване на снимки, посочват от CCFC. Организацията допълва, че непрестанният фокус на платформата върху външния вид и себепредставянето ще бъдат предизвикателство за поверителността и благосъстоянието на подрастващите.

„Въпреки че събирането на ценни семейни данни и отглеждането на едно цяло ново поколение Instagram потребители може да е добро за печалбата на Facebook, това вероятно ще увеличи потреблението на Instagram от малки деца, които са особено уязвими към манипулативните и експлоататорски характеристики на платформата“, гласи писмото.

CCFC е неправителствена организация, която вярва, че насоченият към деца маркетинг, както и прекомерното време, което подрастващите прекарват пред екрана, може да навреди на здравословното им развитие. Ето защо CCFC се е посветила на мисията да спре маркетинга сред деца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:59 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още