Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Зукърбърг: Facebook работи по конкурент на Clubhouse

Интернет гигантът се опитва да интегрира множество аудио функции в приложението си, включително и подкасти

Зукърбърг: Facebook работи по конкурент на Clubhouse

Снимка: Daniel Acker/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че компанията му работи по аудио функции, чрез които потребителите ще могат да провеждат разговори в реално време с други хора, подобно на Clubhouse, за която по-рано тази година започнаха да говорят мнозина в Силициевата долина, пише CNBC.

Зукърбърг разкри, че Facebook планира да инвестира значителна сума в аудио функции, които ще предложи в следващите години.

„Смятаме, че звукът, разбира се, ще е първокласно средство и в целия този спектър ще бъдат изградени много различни продукти“, коментира Зукърбърг.

Новата функция носи името Live Audio Rooms, а компанията очаква да успее да я пусне за всички в приложението на Facebook и в Messenger това лято, посочва компанията в блога си. Първоначално социалната мрежа ще започне да тества Live Audio Rooms в групи във Facebook.

Още по темата

„Вече имате общности, изградени около интереси, а това да позволим на хората да се съберат и да имат стаи, в които да си говорят, ще бъде нещо много полезно“, коментира основателят на социалната мрежа.

Facebook твърди, че планира да позволи на потребителите да таксуват другите за достъп до техните Live Audio Rooms чрез единично плащане или абонамент. Това ще бъде начин създателите да монетизират тази функция.

Новините не са никак изненадващи. Facebook е известна с това, че редовно копира продуктите на своите конкуренти като Snap, а през февруари в. New York Times писа, че компанията работи по продукт, който да се конкурира с Clubhouse – бързо растящ стартъп от Сан Франциско, който направи популярни стаите за разговори в реално време.

Освен това Зукърбърг обяви предстоящ продукт, наречен Soundbites, кратки аудио записи, като шеги например, които потребителите ще могат да слушат в списъка си с новини. Facebook ще използва алгоритъм, за да определя кои записи да се предлагат на отделните потребители. Компанията ще изгради инструменти за монтаж на звук, които могат да се ползват за създаването на Soundbites.

Същевременно Facebook планира да създаде Audio Creator Fund – фонд, който да плаща на потребителите да създават съдържание за SoundBites. Компанията ще започне тестове на тази функция през следващите няколко месеца.

По думите на Зукърбърг социалната мрежа работи и по функции за подкасти, които ще помогнат на потребителите да откриват и да слушат подкаст предавания в рамките на приложението.

Не на последно място, компанията се е заела с интеграция със Spotify. Тя ще даде шанс на музикантите по-лесно да споделят музиката си в социалната мрежа, а на потребителите – по-лесно да слушат музика в платформата, обяви Зукърбърг. На вътрешно ниво тази интеграция е известна като Project Boombox.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Twitter устоя на удара, който Apple нанесе на рекламния бизнес