IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Зукърбърг: Facebook работи по конкурент на Clubhouse

Интернет гигантът се опитва да интегрира множество аудио функции в приложението си, включително и подкасти

11:57 | 20.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Daniel Acker/Bloomberg</em></p>

Снимка: Daniel Acker/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че компанията му работи по аудио функции, чрез които потребителите ще могат да провеждат разговори в реално време с други хора, подобно на Clubhouse, за която по-рано тази година започнаха да говорят мнозина в Силициевата долина, пише CNBC.

Зукърбърг разкри, че Facebook планира да инвестира значителна сума в аудио функции, които ще предложи в следващите години.

„Смятаме, че звукът, разбира се, ще е първокласно средство и в целия този спектър ще бъдат изградени много различни продукти“, коментира Зукърбърг.

Новата функция носи името Live Audio Rooms, а компанията очаква да успее да я пусне за всички в приложението на Facebook и в Messenger това лято, посочва компанията в блога си. Първоначално социалната мрежа ще започне да тества Live Audio Rooms в групи във Facebook.

„Вече имате общности, изградени около интереси, а това да позволим на хората да се съберат и да имат стаи, в които да си говорят, ще бъде нещо много полезно“, коментира основателят на социалната мрежа.

Facebook твърди, че планира да позволи на потребителите да таксуват другите за достъп до техните Live Audio Rooms чрез единично плащане или абонамент. Това ще бъде начин създателите да монетизират тази функция.

Новините не са никак изненадващи. Facebook е известна с това, че редовно копира продуктите на своите конкуренти като Snap, а през февруари в. New York Times писа, че компанията работи по продукт, който да се конкурира с Clubhouse – бързо растящ стартъп от Сан Франциско, който направи популярни стаите за разговори в реално време.

Освен това Зукърбърг обяви предстоящ продукт, наречен Soundbites, кратки аудио записи, като шеги например, които потребителите ще могат да слушат в списъка си с новини. Facebook ще използва алгоритъм, за да определя кои записи да се предлагат на отделните потребители. Компанията ще изгради инструменти за монтаж на звук, които могат да се ползват за създаването на Soundbites.

Същевременно Facebook планира да създаде Audio Creator Fund – фонд, който да плаща на потребителите да създават съдържание за SoundBites. Компанията ще започне тестове на тази функция през следващите няколко месеца.

По думите на Зукърбърг социалната мрежа работи и по функции за подкасти, които ще помогнат на потребителите да откриват и да слушат подкаст предавания в рамките на приложението.

Не на последно място, компанията се е заела с интеграция със Spotify. Тя ще даде шанс на музикантите по-лесно да споделят музиката си в социалната мрежа, а на потребителите – по-лесно да слушат музика в платформата, обяви Зукърбърг. На вътрешно ниво тази интеграция е известна като Project Boombox.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още