Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Зукърбърг приема, че Facebook може да плаща повече данъци на някои места

Въпреки това той приветства задаващите се задъчни реформи

Зукърбърг приема, че Facebook може да плаща повече данъци на някои места

Снимка: George Frey/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг приема, че глобалните данъчни реформи означават, че социалната мрежа може да се наложи да плаща повече данъци в различни страни, пише Politico, позовавайки се на части от речта, която той ще изнесе тази събота, предава Ройтерс.

Международните данъчни правила са на път да бъдат пренаписани, след като 137 държави миналия месец поискаха да избегнат нова търговска война заради данъците върху дигиталните услуги.

„Приемаме, че (реформите) могат да ознават, че ще трябва да плащаме повече данъци и да ги плащаме на различни места при нови рамки“, се очаква да каже Зукърбърг по време на речта си на Конференцията по сигурността в Мюнхен.

„Разбирам, че има недоволство от това как технологичните компании са таксувани в Европа. Ние също искаме данъчна реформа и аз съм щастлив, че ОИСР обръща внимание на това“, посочва Politico, цитирайки планираната реч на Зукърбърг.

Още по темата

Amazon, Facebook и Google заобикалят настоящите правила, тъй като имат възможност да отчитат печалбата си в страни с по-ниски данъци, като Ирландия, независимо къде се намират клиентите им.

Представители на правителствата се разбраха да преговарят за новите правила и да обмислят къде трябва да се плащат данъците и какъв дял от печалбата трябва да се облага, когато големи дигитални или други бизнеси, насочени към крайните потребители, нямат физическо присъствие на пазара, посочиха миналия месец от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).

Все по-голям брой държави подготвят свои данъци върху дигиталните компании, тъй като липсва единен подход към проблема, въпреки заплахата на Вашингтон от ответни търговски мита, защото смята подобни ходове за дискриминиращи големите технологични компании от САЩ.

Данъчните власти имат само няколко месеца преди крайния срок в началото на юли, за да постигнат споразумение за сложните технически параметри. Пълната сделка се очаква да е готова до края на 2020 г.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Антитръстовите регулатори в ЕС повдигат въпроси за Facebook Marketplace