Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

194 млн. мобилни приложения са свалени в света през 2018 г.

Китай е лидер по брой сваляния на приложения и по най-голям дял на разходи за тях

194 млн. мобилни приложения са свалени в света през 2018 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Растежът на пазара на смартфони се забавя в целия свят, но през миналата година потребителите са прекарали средно по три часа на ден (или месец и половина годишно) на мобилните си телефони и са свалили около 194 млн. приложения, сочи доклад, цитиран от CNBC.

На Китай се падат близо половината от общия брой свалени през 2018 г. приложения, твърди компанията за анализи на мобилни данни App Annie в своя доклад „The State of Mobile 2019”.

Това се случва въпреки продължаващия спад на китайския пазар на смартфони, както и на временното спиране на одобренията на продажбата на някои игри.

Като един от най-големите пазари на смартфони, Китай също така носи и около 40% от общо 101 млрд. долара, които потребителите са похарчили за приложения в света чрез платени сваляния, покупки в приложения и абонаменти в приложения през миналата година, сочи още докладът. Според него повечето от тези покупки са направени за мобилни игри.

Китайският пазар на смартфони е уникален, защото развитието му варира от град до град, твърди Джейди Тан, регионален директор на App Annie.

Още по темата
По думите му на места като Шанхай и Пекин пазарът е много зрял – потребителите са свалили по-малко приложения, но са прекарали повече време в ползването им и са направили повече покупки в тях.

Тан посочва още, че има редица по-малки градове, където хората никога не са имали смартфони.

„Те се сдобиват със смартфон за първи път“, коментира той. „Ако комбинирате тези две неща заедно, ще разберете защо Китай е такъв генератор на растеж“.

Сред 300-те топ технологични компании в света китайските фирми са привлекли 32% от потребителските разходи, което се равнява на около 19,6 млрд. долара приходи. За сравнение американските топ фирми са генерирали около 22%.

Tencent, която притежава WeChat, е основната компания за видео игри, като е един от петте топ компании, на които потребителите са платили през 2018 г. Другите четири са също от гейминг индустрията. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Facebook подготвя собствен гласов асистент