Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Apple Pay стартира в Китай на 18 февруари

Компанията търси нови източници на приходи, но услугата ѝ ще се сблъска с големи конкуренти в азиатската страна

Apple Pay стартира в Китай на 18 февруари

Снимка: архив Ройтерс

Мобилната платежна система на Apple - Apple Pay, ще бъде пусната в Китай на 18 февруари за клиентите на Industrial and Commercial Bank of China (ICBC), обявиха представители на банката в социалните мрежи днес, предава Ройтерс.

Преди това технологичният гигант беше посочвал само, че ще пусне системата в Китай в началото на 2016 г., като това ще бъде петата страна, в която услугата ще се предлага. Ходът е част от опитите на Apple да открие нови източници на приходи.

Един от говорителите на американската компания обаче отказва да коментира публикациите на ICBC в интернет пространството. Банката обаче не е единствената компания, която ще работи с Apple Pay. На китайския уебсайт на Apple са посочени общо 19 официални партньора, като от 18 февруари от услугата ще се възползва не само ICBC, но и още две компании, пишат държавни медии.

Районът, включващ Китай, Хонконг, Макао и Тайван, представлява вторият най-голям пазар по приходи на Apple, но компанията навлиза в тежка битка на пазара на мобилни разплащания.

Стартът на Apple Pay не беше особено добър на други пазари, включително в САЩ, където услугата беше посрещната с известна доза скептицизъм от страна на търговците на дребно. Но проблемът на услугата в Китай ще бъде да се конкурира с доминиращите утвърдени играчи , които помагат на купувачите да плащат по-лесно за стоки и услуги през телефоните си.

Още по темата

Китай е най-големият пазар на смартфони в света. До края на 2015 г. 358 млн. души, повече от цялото население на САЩ, са извършили плащания през мобилни телефони, сочат данни на China Internet Network Information Center.

На този азиатски пазар доминират две платежни системи, дело на най-големите интернет компании в страната - Tencent Holdings, която оперира в сферата на социалните мрежи и игрите, и гигантът в онлайн търговията Alibaba Group Holding.

От своя страна Apple Pay не успя да привлече вниманието на банките в някои страни. Четирите основни банки в Австралия не са добре настроени към новия играч на пазара. Услугата се сблъска с насрещни ветрове и във Великобритания. 

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Софтуер
Разработчици на приложения за iPhone искат повече независимост