Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Български стартъп създава единна система за плащане в градския транспорт в ЕС

Tickey иска да предложи лесно и удобно купуване на билети за обществен транспорт у нас и в чужбина

Български стартъп създава единна система за плащане в градския транспорт в ЕС

Снимка: Tickey Facebook page

Български стартъп, наречен Tickey, разработва ново мобилно приложение, което ще позволи на хората, ползващи градски транспорт, да плащат за тази услуга посредством мобилните си телефони. Целта е спестяването на време от редене на опашки, необходимостта от кеш в наличност в конкретния момент и зареждане на картите за обществения транспорт всеки месец на гише. Това разкри Антон Сотиров, специалист онлайн плащания в Tickey, по време на конференцията Security In Digital Payments в София.

По думите му идеята е телефонът да се превърне и в навигатор на потребителя, показвайки му кой автобус да използва и по кое време ще пристигна той на конкретната спирка. Освен това приложението включва възможности за рейтинг и даването на обратна връзка, а като цяло проектът цели изграждането на интелигентна система за пътуване и профил на пътника.

Искаме самото плащане да е възможно най-удобно, посочи Сотиров, допълвайки, че идеята е приложението да работи в целия Европейски съюз, като в момента се водят преговори с редица европейски градове. Такива има и с повечето големи градове у нас, в които има градски транспорт.

Самото плащане за билета става с един клик на телефона, като единственото, което е необходимо, е предварително еднократно въвеждане на данни за потребителя и банковата му карта по подобие на начина, по който работят Uber и Airbnb.

“Целта е да се извършват малки по себестойност, но много на брой трансакции и изграждането на единна система за плащания в Европейския съюз“, коментира Сотиров. Самата връзка ще е защитена, така че на устройството да не се пазят уязвими данни. Контрольорът пък ще прави визуална проверка на билета, който ще разполага с различни знаци, фигуриращи и на хартиените билети. Те ще показват и времето на купуване на билета. Предвидени са и знаци, защитаващи от фалшификации.

Компанията вече е стартирала свой пилотен проект във Великобритания, където услугата е достъпна за пътуващите с фериботи в Корнуол. Идеята е те да могат бързо да купуват билети през мобилните си устройства посредством един клик.

Екипът на Tickey е от близо 10 души, разкри Сотиров за Investor.bg. По думите му компанията е финансирана от акселератора Eleven, но има и други частни инвестиции.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

0
 
0
 
6
преди 2 години
кво лошо има да палтиш за услуга която ползваш ?
0
 
1
 
5
преди 2 години
@barnabas всички са доволни, значи - тия дето си плащат печелят удобство, а тия дето не плащат, ще се возят още повече на аванта.

Дано само хората от TICKEY, не се сетят да сложат някоя защита срещу тая схема.
0
 
0
 
4
преди 2 години
Като се замисля, с това приложение ще ми е по-евтино, както споменах в комнтар 1.
0
 
0
 
3
преди 2 години
Забравих да кажа, че пътувам всеки ден и сменям по 2 автобуса
1
 
0
 
2
преди 2 години
Те пък тия хора, сега какво са тръгнали да оптимизират процедурата?! В момента е идеална! Аз винаги си държда в горния ляв джоб на якето едни 20лв., билети не купувам, карти не зареждам - качвам се и си перкам, като се качи контрола - поглеждам ги пренебрежително и вадя 20-те лева от горния ляв джоб и им ги давам, което се случва веднъж на 7-8 месеца.

Още от Софтуер
Google Assistant вече се учи да говори с акцент