Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Clubhouse - приложението, по което всички в Силицевата долина са луди

Новата социална мрежа има само 1 500 потребители и вече достигна стойност от 100 млн. долара

Clubhouse - приложението, по което всички в Силицевата долина са луди

MC Hammer. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Ако си бяхте включили приложението Clubhouse преди време, щяхте да чуете оживена дискусия за това как коронавирусът засяга хората в затворите. Сред участниците в разговора бяха MC Hammer, политическият коментатор Ван Джоунс, писателят и активист Шака Сенгор и рисковите инвеститори Марк Андресен и Бен Хороуиц.

Отвъд големите имена едва 1 500 души, предимно с вързки с определени технологични инвеститори, имат достъп до тези разговори, пишат Ари Леви и Салвадор Родригес за CNBC.

Clubhouse е новото модерно приложение на 2020 г., наскоро оценено на 100 млн. долара, след като получи 12 млн. долара финансиране от Андресен Хороуиц. Приложението дори все още няма уебсайт, а основателите му Пол Дейвидсън и Рохан Сет стоят далеч от медийното внимание. Профилите им в LinkedIn посочват, че са създали Alpha Exploration Co., компанията майка на Clubhouse, по-рано тази година.

Тези в ексклузивната бета група описват преживяването в Clubhouse като смес от слушане на подкасти, докато скролвате в Twitter фийда и посещаването на конференция от дистанция.

При пускането на приложението потребителите са се натъкнали на виртуални стаи с имена на хора в тях. Понякога има по двама участници, а друг път има и по 100. Когато влязат в стая, те могат да чуят за какво си говорят другите – също, като да влезеш в конферентна зала, където върви панел или дискусия с въпроси и отговори. Създателят на стаят може да реши кой точно да говори.

Бибал Зубери, партньор в компанията за рисков капитал Lux Capital, твърди, че Clubhouse е единственото социално аудио приложение, което е привлякло интереса му.„Почти всички социални мрежи изискват от нас да гледаме екрана“, коментира Зубери, чиято фирма разполага с офис в Ню Йорк и Менло Парк, Калифорния. „Това е първата, при която не гледам в екрана“.

Clubhouse държи на внимателното добавяне на потребители, като само десетина или малко повече на ден се присъединяват към платформата. Средният брой на дневните потребители в момента е около 270, или около 18% от общия брой регистрирани, твърди източник, близък до компанията. Дейвидсън редовно влиза в стая за няколко минути, за да попита участниците за обратна връзка за определена функция.

Зубери твърди, че старши директор на Uber го е поканил преди няколко седмици. Той твърди, че сега прекарва по около половин час на ден в слушането на разговори, а понякога и участва.

Докато приготвя вечерята в понеделник, той е един от 100-те хора, които са слушали дискусия за расата, в която са участвали MC Hammer и други добре познати гласове. Филисия Хороуиц, съпругата на Бен и основател на Horowitz Family Foundation, също е участвала, а след това е туитнала: „Clubhouse е невероятен!“.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Alphabet прие извънсъдебно споразумение по дела за сексуален тормоз