Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Google иска да ограничи следенето в мобилни приложения

Компанията планира промени, които ще сложат край на десетилетни рекламни практики

Google иска да ограничи следенето в мобилни приложения

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Google планира да приеме нови мерки за поверителността, за да ограничи следенето в приложения на телефони с Android. Това се случва, след като Apple наложи ограничения върху рекламната индустрия, която тайно събира данни от милиарди мобилни устройства, пише Wall Street Journal.

Плановете на Google за Android могат да доведат до края на рекламни практики, продължили повече от десетилетие, в рамките на които компании, включително Facebook, ползват свои кодове в хиляди приложения, за да следят потребителското поведение.

Промените, които направи Apple и влязоха в сила миналата година, вече повлияха на индустрията за онлайн реклама и доведоха до изтриването на над 300 млрд. долара от пазарната капитализация на Meta.

В сряда Google заяви, че планира да разработи по-фокусирани върху поверителността заместители на буквено-цифровите идентификатори, свързвани с отделните смартфони, които някои приложения използват, за да събират и споделят информация за потребителите.

Звеното на Alphabet разкри, че иска да продължи да поддържа настоящите идентификатори на смартфоните поне през следващите две години и да даде на индустрията значително предизвестие, преди да направи промени. По думите ѝ тя ще работи с индустрията за разработване на заместители.

Google обаче отказва да даде повече подробности как биха работили новите системи. Как ще изглеждат те за потребителите или рекламодателите остава неясно.

Отвореният подход може да помогне на Google да намали безпокойството на рекламодателите и контрола на регулаторите, които реагираха мигновено, когато през 2020 г. компанията каза, че иска постепенно да прекрати поддръжката на идентификаторите на уеб браузърите, наречени бисквитки, като планът е това да се случи в рамките на две години. По-късно Google беше принудена да забави процеса.

Промените се случват, тъй като практиката за проследяване на потребителите за целите на дигиталната реклама е изправена пред засилен контрол в Европа от страна на регулаторните органи, които проверяват законността на определени видове таргетирана реклама.

Смартфон приложенията споделят поредица от букви и цифри, свързани с индивидуалното устройство, което позволява на компаниите за рекламни технологии да си правят изводи за интересите на потребителите от тяхното онлайн поведение, което захранва една индустрия, достигаща стотици милиарди долари годишно.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
NetEase записа 11% спад на борсата след отложена премиера на игра в Китай