IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Колко са хората в Twitter?

Зад голям брой активни профили не стоят физически лица, а това обърква статистиката, смятат анализатори

10:10 | 03.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: <em>Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Ръстът на регистрираните потребители в Twitter не е толкова сериозен колкото изглежда, пише електронното издание Quartz. Публикацията припомня, че инвеститорите измерват потенциала на социалната мрежа като следят колко нови потребители са се регистрирали в нея по време на всяко тримесечие, което не е никак обективен фактор. След официално изявление от Twitter, от което става ясно, че през второто тримесечие на годината в социалната мрежа е имало 271 милиона активни месечни потребители, акциите на компанията скочиха с повече от 20%. И съвсем логично, имайки предвид, че декларираният брой потребители е с 6.3% по-висок от този през предишната четвърт на годината, както и повече от очаквания от анализаторите.



Докладът представи различна гледна точка от тази на скептиците, които твърдяха, че потребителската база на Twitter e достигнала задънена улица. Всичко това звучи страхотно за компанията, стига да уточним какво точно разбираме под “потребител”. Quartz представя няколко примера за “потребители”, които не са хора, но минават за “активни” в статистиките на Twitter.

Марки

Сред активните потребители на микроблогинг платформата има много профили на марки и организации – от Coca-Cola до ООН и хиляди медии.

На първо четене е абсолютно логично да приемем тези профили за активни потребители. Пародирането на истински личности, както и котката с повече от милион последователи, са важна част от това, което прави Twitter велика социална мрежа. Няма как да не се забавлявате на постовете на поне един шеговит акаунт в Twitter или друга платформа, както и да не следите новините от някоя медия по същите канали. Няма нищо лошо в това, а и зад тези профили стоят истински хора така или иначе. Марката по-незначителна ли е от човека в Twitter?

В някои определени случаи, да. Ако броят на месечните активни потребители служи за измерване на ръста на Twitter – или до колко хора е достигнала социалната мрежа в света – тогава профилите на марки и нехора не би трябвало да се включват. Те са нерелевантни за рекламодателите, които се интересуват от това посланията им да достигат до хора, не до други марки. Още по-важен е моментът с дублирането. Ако профилите на марки се включват в общия брой на активните потребители, тогава един човек се брои за няколко. Например журналист, който има личен профил в Twitter, но използва още четири служебни. Редно ли е този човек да се брои за петима?

Невъзможно е да се каже с точност каква част от активните месечни потребители на Twitter не са хора, но бърз поглед върху излизащата информация в мрежата показва, че частта е голяма. Това прави погрешно и сравняването на активните потребители на Twitter с тези на Facebook, тъй като социалната мрежа на Марк Зукърбърг позволява единствено на хора да регистрират профили (както и на някои животни). Във Facebook марките използват групата Pages за техните профили, които не влизат в общия брой на потребителите.

Ботове

Подобен е и проблемът с автоматизираните профили. Иначе казано това са активните потребители, които имат достъп до сървърите на Twitter, но не през официалния сайт на мрежата, нито през нейното мобилно приложение, а през трети страни, използващи софтуерната архитектура API.

В това число влизат всички профили, които използват или постват информация в Twitter чрез външни приложения, които не са собственост на социалната мрежа. Това са редовни профили, които в повечето случаи са по-активни от нормалния потребител. Проблемът е, че в тази група влизат и такива, които са изцяло автоматизирани. Те могат да бъдат полезни – например като изпращат предупреждения за природни бедствия, нови статии, най-важната информация на минутата и тн, но трудно биха могли да се нарекат хора.

По време на подготовката на IPO-то си Twitter обяви, че 7% от потребителите й използват външни канали за връзка със сървърите. Тогава от компанията обявиха, че очакват този процент да “намалее с времето, тъй като използването на мобилното приложение се увеличава.”

Вместо това обаче, делът на ботовете сред активните потребители на Twitter нарасна двойно – до 14%. Междувременно става ясно, че броят на активните месечни потребители, които използват официалния сайт и приложението на социалната мрежа за достъп до информацията, е 37.9 млн., отбелязвайки ръст от 148% за една година.

Ако махнем ботовете от резултатите на Twitter за миналото тримесечие ще се окаже, че месечните активни потребители на мрежата са се увеличили само с 3.9% в сравнение с предходните три месеца.

Разбира се, не всички профили, които използват API архитектурата, която позволява външен достъп до Twitter, са ботове. От друга страна не е задължително ботовете да генерират спам, който според компанията е 5% от всички потребители. Големият ръст в броя на ботовете обаче е притеснителен, особено след като Twitter предвиди, че такъв няма да има.

Според някои анализатори огромният ръст в броя на този тип профили не идва от хора, които свързват профилите си в Twitter с други услуги. Още повече, че Twitter се стреми да подтисне използването на социалната мрежа от приложения, разработени от други компании чрез API архитектурата.

Марк Махейни от RBC обаче е на друго мнение. Според него ръстът на API профилите всъщност е хубаво нещо, тъй като той говори за растящия брой на хората, които изоползват странични приложения, за да влязат в Twitter. Махейни смята, че тези потребители правят сериозни усилия, за да достигнат съдържанието в социалната мрежа, което говори за тяхната привързаност към нея.

Колко точно са хората в Twitter?

На практика е невъзможно да се каже с точност, но със сигурност те са много по-малко от обявените 271 милиона. Оказва се, че броят на активните месечни потребители не е добър начин за измерване на влиянието, което Twitter има. От компанията казват, че разполагат с инструмент за друг тип измерване – колко пъти са разгледани профилите в социалната мрежа. Това звучи значително по-обективно от гледна точка на реалните хора, а по този показател Twitter има също за какво да се радва, регистрирайки скок от 15% в импресиите за последната година.

Още по-обективно ще е, ако Twitter разкрие колко време прекарват хората в техния сайт. Наскоро Facebook го стори, заявявайки, че средностатистическият потребител в САЩ прекарва по 40 минути дневно в социалната мрежа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:27 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още