Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Липсата на умения спира много азиатски компании да ползват изкуствен интелект

Променят се нагласите към тази нова технология, сочи ново проучване

Липсата на умения спира много азиатски компании да ползват изкуствен интелект

Снимка: Архив Ройтерс

Изкуственият интелект се очаква да ускори иновациите в Азиатско-тихоокеанския регион през следващите няколко години, но по-малко от половината от компаниите днес използват технологията, сочи нов доклад на Microsoft и International Data Corporation (IDC), цитиран от CNBC.

Въпреки че повечето от анкетираните са съгласни, че изкуственият интелект е важен, за да останат конкурентни, само 41% от компаниите в региона са внедрили технологията, разкрива още докладът.

Едно от основните препятствия пред компаниите е липсата на умения, свързани с иновацията, коментира Ралф Хоптър, президент на Microsoft Asia.

“Смятам, че на този етап е липсата на умения“, коментира той.

Промяна на възприятията

Докладът сочи, че макар по-голямата част от компаниите да твърдят, че искат а инвестират и да преквалифицират служителите си, много от тях нямат времето и разбирането откъде да започнат. Някои респонденти също така посочват, че няма подходящи програми за обучение за тях.

Консултантската фирма McKinsey преди това съобщи, че автоматизацията ще насърчи търсенето на развити технологични умения, както и на по-високите когнитивни умения, като критично мислене и креативност, а търсенето на физически и основни умения ще се свие.

Хоптър коментира, че възприемането на изкуствения интелект като заплаха за работните места се променя, трансформирайки се в любопитство към технологията.

Още по темата

“Хората вече разбират, че изкуственият интелект ще бъде начин за допълнение към работата и за обогатяване на преживяването, и премахването на непродуктивните. Смятам, че сме на много добър път към това изкуственият интелект да повлияе значително на обществото“, коментира още той пред CNBC.

Азиатско-тихоокеанският регион

Microsoft и IDC са анкетирали бизнес лидери и служители на компании в 15 страни от Азиатско-тихоокеанския регион за доклада, наречен "Future Ready Business: Assessing Asia's Growth Potential Through AI".

Иновациите, конкурентоспособността, ангажираността на потребителите, по-високите маржове и продуктивността на служителите са част от причините, поради които компаниите биха имплементирали изкуствен интелект в процесите си.

“Азиатско-тихоокеанският регион все още не е готов за изкуствения интелект“, коментира Виктор Лим, вицепрезидент по консултантските операции в IDC за региона. По думите му компаниите трябва да инвестират продължително в технологии, понякога без бърза възвръщаемост.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
SAP надмина многократно завишените си годишни цели