Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Microsoft се опитва да "очовечи" виртуалните асистенти

Учените в компанията търсят начин да накарат дигиталните асистенти да общуват повече като хората

Microsoft се опитва да "очовечи" виртуалните асистенти

Снимка: Архив Ройтерс

Гласово управляваните виртуални асистенти, използващи изкуствения интелект, подобно на Siri на Apple, Alexa на Amazon, Google Assistant, Cortana на Microsoft, софтуерът за умни коли и други, се превръщат в основни услуги, ползвани в ежедневието ни.

Отвъд това техните им функции са ограничени от гледна точка на възможностите им да водят разговор с потребителите по същия начин, по който го правят хората. И все пак се полагат усилия това да бъде преодоляно, да се използва машинно самообучение и анализ на големи масиви от данни в реално време, така че виртуалните асистенти да разбират няколко езика, да усещат накъде клони разговорът, да улавят контекста и нюансите, така че да общуват по-човешки, пише CNBC.

Американската технологична компания International Data Corporation (IBM) прогнозира, че световните разходи за когнитивни решения и такива с изкуствен интелект ще нараснат значително през следващите няколко години под формата на инвестиции, като могат да достигнат годишен темп на растеж от 54,4% до 2020 г.

Microsoft например се насочва към необичайна група, за да преодолее пропастта в интеракцията между хора и машини: хората, които говорят свободно по два езика. По-точно фокусът пада върху миксирането на кода, когато говорещият превключва от един език на друг в рамките на едно изречение или един разговор. Това често се среща в многоезичните общества.

Още по темата

Част от учените на Microsoft в Индия са стартирали проект, наречен Mélange, в рамките на който проучват това миксиране при общуването на индийците онлайн. Те се опитват да разберат как виртуалните асистенти могат да бъдат научени да отговарят на потребител, който използва английски и хинди в разговор.

Според Калика Бали, един от експертите на Microsoft, по-младите хора използват смесване на езиците все повече и в повече фази от живота си.

„За да имаш дигитален асистент, нещо като Cortana, трябва да можеш да разбираш (потребителската база)“, посочва тя, допълвайки, че сегашните системи не са обучени да използват няколко езика в един разговор.

Cortana е достъпна на Windows 10 и на избрани смартфони, използващи операционната система Windows. Асистентът има около 140 млн. активни потребители месечно спрямо около 500 млн. устройства, които сега използват Windows 10. Програмата не е достъпна в много региони, но Microsoft планира да разшири програмата си и да включи още пазари в бъдеще.

За сравнение Google Assistant е достъпен както за Android, така и за iOS, като се поддържа за около 99,8% от всички смартфони в света. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Amazon работи по технология за разпознаване на човешките емоции