Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Най-скъпата европейска облачна фирма излиза на борсата догодина

United Internet ще се опита да листне дъщерната си компания Ionos до Великден

Най-скъпата европейска облачна фирма излиза на борсата догодина

Снимка: Ionos

Германия скоро ще има първата облачна компания, оценена за милиарди евро. Технологичният холдинг United Internet напредва с подготовката за първичното публично предлагане (IPO) на дъщерното си дружество Ionos. Планира се листването да се случи до Великден, пише германският икономически всекидневник Handelsblatt, позовавайки се на източници от финансовите среди.

Групата е поканила инвестиционните банки да кандидатстват за мандат за организиране на листването, твърдят запознати със ситуацията. Очаква се Ionos да постигне пазарна капитализация от около 5 млрд. евро. Точното време и обем ще се определят в зависимост от пазарните условия.

Говорителка на United Internet потвърди информацията: „Първичното публично предлагане на Ionos е очевидна следваща стъпка в развитието на компанията“. Компанията работела над това да е „IPO ready“ в подходящия момент през 2022 или 2023 г.

Още по темата

Освен основния акционер United Internet дял от 24,9 процента държи и частната инвестиционна компания Warburg Pincus. Тя може значително да намали своя дял в хода на IPO-то. Warburg Pincus отказва коментар пред Handelsblatt.

Въпреки че облачният бизнес е един от най-бързо развиващите се сектори в технологичната индустрия, Европа досега не може да се похвали с големи доставчици - с малки изключения като френската компания OVH Cloud, която стана публична преди две седмици. OVH Cloud достигна пазарна капитализация от около 4 млрд. евро. Следователно Ionos може да бъде най-голямото по рода си първично предлагане в Германия и Европа.

Планирани приходи от 1 млрд. евро

Според запознати Ionos планира за следващата година да генерира приходи от 1 млрд. евро с оперативна печалба от 380 млн. евро. За финансовата 2020 г. компанията майка United Internet отчете приходи от 949 млн. евро за облачния бизнес - с коригиран оперативен резултат (Ebitda) от 328 млн. евро.

За сравнение: OVH Cloud постигна продажби от 632 млн. евро през финансовата 2020 г. с коригирана Ebitda от 263 млн. евро. След като стана публична на 15 октомври, OVH Cloud добави около десет процента към своята оценка и в момента има пазарна капитализация от около 4,1 млрд. евро.

 

 

Включително и дълга Ionos може да бъде оценена на малко под 6 млрд. евро, ако инвеститорите предоставят на компанията подобна оценка като OVH Cloud. Други конкуренти, които могат да се използват като стойности за сравнение в оценката, са Godaddy, Box, Intuit, Sage или Dropbox.

Бизнесът с ИТ инфраструктура от облака е доминиран от три компании от Америка - също и в Европа: Amazon Web Services (AWS), Microsoft и Google заедно имат пазарен дял от 69 процента, като тенденцията се засилва, показват данни на пазарния изследовател Synergy Research. Настоящите тримесечни данни потвърждават динамиката на т. нар. Hyperscaler, както се наричат трите гиганта в бранша.

За сравнение - местните доставчици са доста малки: Deutsche Telekom, Ionos или OVH Cloud държат дялове от по два процента или по-малко. Независимо от това и пред тях се появяват възможности за растеж.

Пандемията е катализатор за дигиталните иновации и по този начин -  за възприемането на облачни услуги, обяснява пазарният изследовател Gartner. Днес те са „базата за повечето нови технологични катаклизми“. Изкуствен интелект, големите данни, Интернет на нещата: тези концепции изискват облака.

Пазарът вече е много голям - и расте бързо. Според Synergy Research приходите в Европа от ИТ инфраструктура от облака са се увеличили с 27% до 26 млрд. евро в рамките на дванадесет месеца. Според анализаторската компания най-големият потенциал се крие в базите данни, Интернет на нещата - т.е. свързването в мрежа на машини и обекти - и анализа на данни.

Ionos като "европейска алтернатива за мегакомпаниите"

Едно IPO може да даде възможност на Ionos за подобряване на продуктите и придобивания. Амбициите са големи: „Ние ще бъдем европейска алтернатива за Hyperscaler-ите“, каза директорът на Ionos Ахим Вайс в интервю за Handelsblatt през март.

Неговата компания е особено убедителна поради близостта си до клиентите и доброто съотношение цена-качество, смята той. „Няма да достигнем широчината на AWS и Microsoft, но ще прилагаме принципа 80:20: повечето клиенти използват само част от функциите през повечето време“.

Това е особено вярно за компании, които не искат да преместят целия си ИТ „до последния винт в центъра за данни“ в облака. Германската компания е особено успешна сред средните фирми, особено след като опасенията за защита на данните са особено големи там.

Що се отнася до цената, Ionos иска да бие конкурентите си от САЩ: „Ние се уверяваме, че сме по-евтини от Hyperscaler-ите, когато става въпрос за съотношение цена-качество. При нас няма скрити разходи“, казва още Вайс.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Мегасделката е факт: Broadcom купува VMware за 61 млрд. долара*