IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ползването на гласови асистенти ще се утрои до 2023 г.

Умните телевизори ще играят все по-важна роля на този пазар, сочи проучване на Juniper

19:38 | 13.02.19 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Използването на гласови асистенти ще се утрои през следващите няколко години, сочи прогноза на базираната във Великобритания компания за пазарни анализи Juniper Research, пише TechCrunch.

Фирмата прогнозира, че ще има 8 млрд. дигитални гласови асистенти в употреба до 2023 г., спрямо 2,5 млрд. към края на 2018 г.

По-голямата част от тези асистенти ще са на смартфони, където Google Assistant и Siri ще са основни предложения за потребителите съответно на Android и iOS. Всъщност Google вече обяви през януари, че нейният гласов асистент ще бъде пуснат на милиарди устройства, благодарение на интеграцията с Android. Междувременно Alexa на Amazon, която се ползва предимно на колонките Echo, вече е в наличност на над 100 млн. устройства.

Juniper прогнозира, че най-бързо развиващата се категория в гласовия сегмент през следващите някоко години няма да са колонките, а умните телевизори.

Фирмата очаква, че гласовите асистенти за такива телевизори ще нараснат с 121,3% през следващите пет години, а при колонките растежът ще е 41,3%. Носимите устройства също ще играят значителна роля с 40,2% ръст, сочи проучването.

Alexa вече е лидер на пазара на колонки, но през следващите години ще се изправи пред предизвикателства от страна на китайски компании, които пускат свои умни устройства, сочи докладът.

Той оспорва вярването, че умните колонки не се ползват за търговия. Вместо това твърди, че този тип търговия ще нарасне значително и ще достигне 80 млрд. долара годишно до 2023 г. В случая под „гласова търговия“ се имат предвид паричните трансфери и покупките на дигитални стоки, както такава, насърчаваща по-традиционни покупки. Компанията не очаква физическите покупки да завземат по-голям дял от тези 80 млрд. долара.

„Очакваме по-голямата част от гласовата тъговия да е от дигитални покупки, докато гласовите асистенти предлагат почти невидими кросплатформени преживявания“, посочва авторът на проучването Джеймс Моър. „Свързаните телевизори и умните дисплеи са ключови тук, тъй като могат да предложат визуален контекст, какъвто липсва при умните колонки“.

Според Juniper вече има ранни индикации, че умните колонки стават част от ежедневието на потребителите по начин, по който гласовите асистенти на други платформи не успяват. Това ще доведе до повишено търсене на изцяло гласови интеракции в бъдеще, твърди фирмата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
deant
преди 5 години
мързелът ще затрие тази цивилизация. това е моя коментар за тази и всички останали безмислени джаджи, целящи да ни обездвижат физически.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 3
Sakamano
преди 5 години
Не мога да се сетя за по-ненужна вещ от "умната" колонка. Поредният етап в човешката деволюция. Преди се страхувах от бъдеще в което машини са поели контрола над хората, но вече го очаквам с нетърпение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още