Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Ползването на гласови асистенти ще се утрои до 2023 г.

Умните телевизори ще играят все по-важна роля на този пазар, сочи проучване на Juniper

Ползването на гласови асистенти ще се утрои до 2023 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Използването на гласови асистенти ще се утрои през следващите няколко години, сочи прогноза на базираната във Великобритания компания за пазарни анализи Juniper Research, пише TechCrunch.

Фирмата прогнозира, че ще има 8 млрд. дигитални гласови асистенти в употреба до 2023 г., спрямо 2,5 млрд. към края на 2018 г.

По-голямата част от тези асистенти ще са на смартфони, където Google Assistant и Siri ще са основни предложения за потребителите съответно на Android и iOS. Всъщност Google вече обяви през януари, че нейният гласов асистент ще бъде пуснат на милиарди устройства, благодарение на интеграцията с Android. Междувременно Alexa на Amazon, която се ползва предимно на колонките Echo, вече е в наличност на над 100 млн. устройства.

Juniper прогнозира, че най-бързо развиващата се категория в гласовия сегмент през следващите някоко години няма да са колонките, а умните телевизори.

Фирмата очаква, че гласовите асистенти за такива телевизори ще нараснат с 121,3% през следващите пет години, а при колонките растежът ще е 41,3%. Носимите устройства също ще играят значителна роля с 40,2% ръст, сочи проучването.

Alexa вече е лидер на пазара на колонки, но през следващите години ще се изправи пред предизвикателства от страна на китайски компании, които пускат свои умни устройства, сочи докладът.

Още по темата
Той оспорва вярването, че умните колонки не се ползват за търговия. Вместо това твърди, че този тип търговия ще нарасне значително и ще достигне 80 млрд. долара годишно до 2023 г. В случая под „гласова търговия“ се имат предвид паричните трансфери и покупките на дигитални стоки, както такава, насърчаваща по-традиционни покупки. Компанията не очаква физическите покупки да завземат по-голям дял от тези 80 млрд. долара.

„Очакваме по-голямата част от гласовата тъговия да е от дигитални покупки, докато гласовите асистенти предлагат почти невидими кросплатформени преживявания“, посочва авторът на проучването Джеймс Моър. „Свързаните телевизори и умните дисплеи са ключови тук, тъй като могат да предложат визуален контекст, какъвто липсва при умните колонки“.

Според Juniper вече има ранни индикации, че умните колонки стават част от ежедневието на потребителите по начин, по който гласовите асистенти на други платформи не успяват. Това ще доведе до повишено търсене на изцяло гласови интеракции в бъдеще, твърди фирмата.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
0
 
2
deant до: Sakamano
преди 3 месеца
мързелът ще затрие тази цивилизация. това е моя коментар за тази и всички останали безмислени джаджи, целящи да ни обездвижат физически.
3
 
2
 
1
преди 3 месеца
Не мога да се сетя за по-ненужна вещ от "умната" колонка. Поредният етап в човешката деволюция. Преди се страхувах от бъдеще в което машини са поели контрола над хората, но вече го очаквам с нетърпение.

Още от Софтуер
Huawei е подала документи за защита на търговската марка "Hongmeng"