IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приходите на гейминг индустрията ще надминат 151 млрд. долара през 2019 г.

Ръстът на годишна база е 9,6%, според анализ на Newzoo

12:10 | 19.06.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Глобалният пазар на видео и електронни игри ще генерира 152,1 млрд. долара през 2019 г., което е с 9,6% повече спрямо миналата година, посочва се в доклад на компанията за анализи в гейминг индустрията Newzoo, цитиран от Ройтерс.

Това е „пълната конвергенция на различните форми на дигитално развлечение, взети заедно“, коментира Питър Уорман, главен изпълнителен директор на базираната в Холандия фирма.

Тъй като игрите стават все по-популярни, те се превръщат в инструмент за свързване, позволяват на играчите да общуват с приятели и да се срещат с нови хора. Издателят на Fortnite Epic Games вярва, че геймингът е комуникационна платформа, допълва Уорман.

Facebook пуска свои игри през основното си едноименно приложение, през WhatsApp и Messenger, докато Tencent Holdings залага на WeChat в Китай.

На 5 юни разработчикът на Words With Friends – Zynga, пусна нова игра ексклузивно за новата гейминг платформа на Snapchat.

Тази година САЩ ще изпреварят Китай и ще се превърнат в най-големия гейминг пазар по приходи – 36,9 млрд. долара спрямо 36,5 млрд. долара, заради растежа в областта на конзолните игри и влиянието на Fortnite в Америка. Резултатите на Китай са засегнати от замразяването на процеса за отдаване на лицензи в страната, което властите наложиха за известен период от време.

„Смятам, че това е временен проблем“, коментира Уормън по адрес на китайския пазар, като допълни, че много игри чакат одобрение.

Японските компании също се завръщат, отчасти заради носталгията по ретро игрите.

Мобилните игри за смартфони и таблети, в сравнение с тези за персонални компютри и конзоли, остават най-голямата платформа за гейминг, генерирайки 68,5 млрд. долара или 45% от глобалния пазар, сочи докладът.

Newzoo е анкетирала 62 500 респонденти в периода февруари-март на общо 30 пазара, като е ползвала и други източници на информация. Това е деветият такъв годишен доклад на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:41 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още