Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Приложение за промяна на лицата на актьори с чужди притесни властите в Китай

Zao използва съмнителна технология, която накара регулаторите да започнат проверки на практиките и условията за ползване на софтуера

Приложение за промяна на лицата на актьори с чужди притесни властите в Китай

Снимка: Архив Ройтерс

Китайско приложение, което позволява на потребителите да променят лицата си почти незабележимо, така че да изглеждат като герои от известни филми и сериали, използвайки едно-единствено селфи, се превърна в сензация, която обаче доведе до опасения за опазването на личните данни и възможностите за кражба на идентичност, пише в. Wall Street Journal,

Zao, което се оказа най-сваляното безплатно приложение в Китай след пускането му в петък, променя ефектно потребителските снимки, наслагвайки ги върху картина от филми.

Тя използва специална технология, която разчита на изкуствен интелект, за да създаде снимки, видеа и аудио записи, които могат да бъдат изключително реалистични. Американски депутати и технологични компании се борят с това как да засичат и предотвратяват използването на тази технология, особено преди предстоящите президентски избори следващата година.

Потребителите на Zao могат да качат своя снимка, която да се ползва за основа за лицата на актьори от филми, сериали и видео игри. Клипове от Zao, включващи обикновени хора на мястото на Хю Джакман във „Върколакът“, Леонардо ди Каприо в „Титаник“ и Кит Харингтън в „Игра на тронове“, заляа китайските социални мрежи през последните няколко дни.

В момента приложението е в центъра на дебати за опазването на личните данни в Китай, след като потребители откриха, че Zao изисква одобрение на „неотменими, постоянни“ права върху тяхното съдържание, като тези права дори могат да бъдат прехвърляни.

В сряда Министерството на индустрията и информационните технологии в Китай заяви, че е започнало разглеждане на случая със Zao заради нестандартното процедиране с потребителските данни, рисковете от изтичане на данни и проблеми със сигурността. В бележка, публикувана на уебсайта му, министерството твърди, че ще изиска компанията да промени всяка политика, която нарушава законите и регулациите.

Zao е достъпна за сваляне единствено през китайския iOS Store на Apple. Компанията, която стои зад приложението Zao, Changsha Shenduronghe Network Technology, е собственост на двама от директорите на китайското приложение за срещи Momo, сочат документи в местния търговски регистър.

Вчера от Zao направиха публично извинение и заявиха, че компанията е променила своите политики и няма да съхранява потребителските снимки. Тя твърди, че хората не са заплашени от кражба на идентичността, защото технологията ѝ не може да бъде ползвана за измами на системи за сигурност, които разчитат на лицево разпознаване.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Salesforce планира да открие още 12 хил. работни места през 2021 г.