Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Собственикът на TikTok работи по копие на Clubhouse за Китай

На китайския пазар вече се появиха няколко сходни приложения

Собственикът на TikTok работи по копие на Clubhouse за Китай

Джан Имин. Снимка: Gilles Sabrie/Bloomberg

Собственикът на TikTok - ByteDance, работи по подобно на Clubhouse приложение за китайския пазар, твърдят източници, запознати с въпроса, предава Ройтерс.

Още по темата

Това се случва в момент, в който глобалният успех на базираната в САЩ услуга за аудио разговори предизвика надпревара за създаване на нейни копия в азиатската държава.

Поне десетина подобни приложения бяха пуснати през последния месец, а инерцията се засили, след като Clubhouse беше блокирана в Китай в началото на февруари. Clubhouse се радва на скок на броя на потребителите, които участват в дискусии по деликатни теми като трудовите лагери в Китай и независимостта в Хонконг.

Новите предложения включват преработената версия на приложението Mi Talk на Xiaomi в аудио услуга, достъпна само с покани, насочена към професионалисти в различни области, която беше пусната миналата седмица. Редица други се разработват в момента, твърдят представители на индустрията.

Плановете на ByteDance все още са в начален етап, допълват източниците, които са пожелали да останат анонимни, защото нямат право да говорят публично по въпроса.

Дискусиите за TikTok и ByteDance в Clubhouse предизвикаха интерес към този нов формат сред директорите на ByteDance като главния изпълнителен директор Джан Имин, твърди един от източниците.

ByteDance е отказала да коментира въпроса.

Clubhouse може да събере до 8 хил. души в една чат стая, а в дискусиите вече са се включвали имена като главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск и главния изпълнителен директор на Robinhood Влад Тенев. Успехът на услугата прокарва път на потенциални бъдещи аудио чат услуги.

Но такъв тип услуги в Китай се очаква да включват и типични за страната характеристики като цензура и внимателен контрол от страна на властите.

Подобен тип услуга е приложението Zhiya на листнатата на Nasdaq Lizhi. Тя беше пусната през 2013 г., а нейните потребители обичайно си говорят за видео игри или пеят. Приложението изисква регистрация с истинското име на потребителя – нещо, което според изпълнителния директор на компанията е ключово за Китай. Освен това фирмата има служители, които се занимават със слушането на разговорите във всяка една от стаите, и се ползва изкуствен интелект за премахване на „нежелано“ съдържание, като порнография или деликатни политически теми.

За кратко приложението беше свалено от китайските регулатори през 2019 г., но дейността му беше възстановена, след като компанията направи някои промени.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Как да печелим дигиталното злато - криптовалута биткойн, подробно описание тук: WWW.RABOTAIDOHOD.SIMPLESITE.COM

Още от Софтуер
Българският стартъп Worddio създаде свое дружество в САЩ