IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Spotify откри индийския пазар

Премиум услугата в страната ще струва еквивалента на 1,67 долара на месец

09:51 | 27.02.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Компанията за музикален стрийминг Spotify започва официална дейност на пазара в Индия, заяви самата тя, след като по-рано Variety писа за плановете, цитирайки източници.

Любопитният момент е, че само в Индия потребителите на Spotify, които не плащат за абонамент, могат да пуснат всякакви песни по заявка на мобилни устройства. Има също плейлисти за Индия и функция „Starring…”, която включва музика от филми от Боливуд. 

"С разрастването на Spotify нашата цел е да свържем милиони артисти и милиарди фенове от всяка страна и произход. Индия има невероятно богата музикална култура. За да обслужим най-добре този пазар, ние стартираме специално изработено изживяване. Spotify не само ще вкара индийските изпълнители в света, но и ще вкара световната музика до феновете в страната. Музикалното семейство на Spotify стана много по-голямо“, казва Даниел Ек, изпълнителен директор на услугата.

Spotify заяви още, че вече има над 200 милиона потребители, от които 87 милиона са клиенти, които плащат. Компанията вече оперира на 79 пазара в целия свят.

През първите 30 дни премиум услугата на Spotify ще бъде безплатна и ще струва 119 рупии (около 1,67 долара) на месец след това. Има и еднодневни, седмични, месечни, тримесечни, шестмесечни и годишни планове. Подобно на други услуги за стрийминг в Индия, Spotify ще предлага и безплатен продукт, поддържан от реклами.

Spotify за първи път обяви намерението си да стартира дейност в Индия през миналия март. През ноември главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек назова лицензионните ситуации като пречка за стартирането на дейността.

През миналия месец Spotify подписа глобално споразумение за съдържание с T-Series, водеща индийска филмова и музикална компания с каталог от над 160 000 песни. Както отбелязва Сара Перес от TechCrunch, индийският пазар няма да е лесен за Spotify. Причината е наличието на силния местен играч Gaana, който вече има повече от 80 милиона потребители, както и конкурентите Saavn и Wynk и северноамериканските Google, Apple и Amazon.

Операциите в Индия стартират на фона на правната битка на Spotify с Warner Music Group. По-рано тази седмица WMG поиска от индийски съд да блокира Spotify от възможността да пуска музика от каталога ѝ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:05 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още