Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Spotify се изправя срещу Apple със свои подкаст абонаменти

Компанията дава повече възможности от Apple за генерирането на приходи за създателите на подкасти

Spotify се изправя срещу Apple със свои подкаст абонаменти

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Spotify пусна своя услуга за подкаст абонаменти в Съединените щати, давайки на създателите на съдържание повече възможности да печелят пари, предава Ройтерс.

Това се случи само седмица, след като стрийминг гигантът Apple обяви собствен абонамент за подкаст услугата си.

Монетизацията на подкасти може да бъде предизвикателство за стрийминг компаниите, тъй като е трудно да се измери възвръщаемостта на инвестициите в подкаст реклами, но повечето играчи застават зад тези усилия.

Spotify например инвестира значително в технологии за своя инструмент „Streaming Ad Insertion” и чрез придобиването на компанията за рекламни технологии Megaphone за 235 млн. долара.

Още по темата

Новата абонаментна функция на Spotify се предлага през Anchor – платформата ѝ за създатели на съдържание. Това ще позволи на подкастърите да отбелязват кои епизоди да са само за абонати и да ги публикуват в Spotify и други платформи, обяви компанията.

В опит да привлече повече създатели на съдържание в платформата Spotify обяви, че няма да прибира дял от абонаментните приходи в следващите две години. Компанията твърди, че участващите автори ще получават 100% от приходите от абонатите, като се изключат таксите за трансакциите. От 2023 г. Spotify ще въведе 5% такса за ползването на инструмента. Apple, от своя страна, прибира 30% дял през първата година, а след това ще свие таксата до 15% през втората.

Spotify ще пусне функцията с 12 различни подкастъри, включително NPR, а в следващите месеци ще я отвори и към още създатели на съдържание.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
След скъпата сделка Salesforce иска да свързва компании през Slack