Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Spotify се подготвя за битка с Clubhouse

Стрийминг гигантът има апетит към аудио услугите, подобни на тези на новата социална мрежа

Spotify се подготвя за битка с Clubhouse

Снимка: Bloomberg L.P.

Spotify Technology планира да се насочи към аудиото на живо, надявайки се да си спечели парче от пазара, който смята, че може да се превърне в следващия ѝ голям бизнес, пише Bloomberg.

Компанията иска да наеме над 100 души, които да работят по осъществяването на тези усилия, и е започнала преговори с таланти за ексклузивни предавания, твърдят източници, запознати с въпроса. Идеята е да спечели от един нов пазар, популяризиран от Discord и Clubhouse, които позволяват на потребителите да участват в аудио разговори на живо.

Миналия месец Spotify обяви, че придобива Betty Labs, собственикът на приложението Locker Room, което спортни журналисти и фенове използват, за да обсъждат мачове и игри след провеждането им. Spotify вече води преговори с водещите на нейните собствени подкасти за развитието на идеи за нова версия на приложението, твърдят източници, които са пожелали да останат анонимни, защото плановете още не са завършени. Spotify очаква да плати на няколко водещи по няколко хиляди долара, за да водят предавания.

Още по темата

Шведската компания вече управлява най-голямата услуга за музика по заявка в света и се опитва да доминира във всички аспекти на онлайн аудиото. Тя похарчи над 1 млрд. долара за придобиването на подкаст компании и добави над 2 млн. подкаста към платформата си, надявайки се, че предаванията ще привлекат нови клиенти и ще подкрепят рекламните ѝ приходи. Освен това Spotify добави и аудиокниги.

За разлика от подкастите, услуги като Locker Room или Clubhouse изискват участие и са на живо. Домакините в Locker Room могат да канят слушатели на виртуална сцена, където да задават въпроси или да обсъждат идеи.

Въпреки че не е ясно колко голям ще бъде бизнесът на тези приложения, Spotify не иска да рискува да пропусне потенциалната голяма промяна в индустрията. Clubhouse, която бързо си спечели вниманието на мнозина благодарение на дискусии за технологии и инвестиции, наскоро набра капитал, за да финансира своето приложение при оценка от 4 млрд. долара.

Главните директори по подкастите на Spotify – Кортни Холт, Мак Кътлър и Бил Симънс, съблюдават и програмите за аудио съдържание на живо. Кълтър е основател на Parcast, подкаст студио, което Spotify придоби през 2019 г., а сега отговаря и за аудиокнигите. Кътлър е започнал да обсъжда новите идеи с продуценти и водещи – както вътрешни за компанията, така и външни. Кътлър и Симънс са отказали да коментират плановете.

Въпреки че Locker Room е насочена към спорта, обновеното приложение ще се насочи към поп културата и музиката. Разработката на новата услуга се води от Густав Содерстром, ръководител проучвания и развитие в Spotify.

„Интерактивността и предаването на живо са нещо, което създателите на съдържание искат от нас отдавна“, коментира той в интервю, когато Spotify обяви придобиването на Locker Room.

Компанията бърза да разработи версия на приложението, която работи с телефони с Android – нещо, което Clubhouse тепърва трябва да направи. Растежът на Clubhouse се забави с времето, тъй като много от най-големите технологични компании, включително Facebook и Twitter, се насочиха към този пазар.

Но Spotify може и да има шанс. За разлика от Facebook и Twitter, които в момента нямат развит бизнес с аудио съдържание, Spotify е топ аудио услуга.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Apple иска iPhone да разпознава кога потребителите страдат от депресия