Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Българската дизайнерска мода не успява да излезе от кризата

Като основна причина дизайнерите сочат продажбата на много нискокачествени и евтини стоки и наплива на китайски артикули

Българската дизайнерска мода не успява да излезе от кризата

Снимка: "Нели Колева - Фешън" ЕООД

Българската дизайнерска мода все още не успява да излезе от кризата. Това твърдят дизайнерските фирми, взели участие в международната модна изложба Who's next?, провела се в Париж между 4 и 7 юли.

От  софийската модна къща „Нели Колева - Фешън“ ЕООД изказаха мнение, че главната причина за невъзможността да се излезе от кризата е, че на пазара се продават много евтини и некачествени стоки, а тези с високо качество са много скъпи. Ето защо потребителят предпочита да си купи некачествения, но за сметка на това евтин артикул, казаха от модната къща. Те изтъкнаха като причина и наплива на китайски стоки.

По-доброто качество означава и по-високи цени, казаха от дизайнерската фирма, предлагаща бизнес костюми, коктейлни рокли и вечерни тоалети.

„Нашата фирма печели най-вече от поръчковата част, тъй като тези услуги не се предлагат от всички. Става въпрос за поръчки, когато фигурата е нестандартна и правим модела специално за конкретните мерки на човека“, поясниха от фирмата.

Те споделиха, че изнасят за Румъния, Англия, Русия и въпреки че е доста малка част от продажбите им, износът е този, който ги държи.

От софийската фирма за дамско облекло „Гардероб“ ООД  също не успяват да се възстановят от кризата, като дори известно време не са правили колекции.

Що се отнася до износ, за такъв почти не може да се говори, тъй като продават в много малки количества. Като цяло и българският пазар е много свит.

От друга софийска модна къща - „Жана Жекова“ ЕООД, споделиха, че също се възстановяват трудно от кризата и то с много усилия.

При тях продажбите също са насочени предимно към българския пазар, като съвсем малка част изнасят за Япония. 

Още по темата

От софийската „Нина Гламър“ ООД пък са едва от 2 години на пазара, затова не помнят наплив в продажбите преди кризата, като другите фирми. 

Те продават луксозната си дамска конфекция само в България, като малко по малко разширяват обхвата си и се надавят модната изложба в Париж да спомогне за бъдещия им износ в чужбина.

Във френската изложба участие взеха и други дизайнерски български фирми, преобладаващо софийски. Националното участие в Who's next? се организира от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия по проект за насърчаване на експорта на българските предприятия, финансиран по Оперативна програма „Конкурентоспособност“.

По статията работиха: автор Теодора Георгиева, редактор Десислава Попова
Още по темата: Стил криза модна фирма

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Ralph Lauren започна преструктуриране след тежко тримесечие