Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Chanel: Коронавирусната криза ще тежи по-дълго върху луксозния сектор

Компанията все пак очаква да генерира печалба за годината

Chanel: Коронавирусната криза ще тежи по-дълго върху луксозния сектор

Снимка: Adrienne Surprenant/Bloomberg

Индустрията за луксозни стоки ще усеща негативите от коронавирусната криза в следващите две години, ако не и повече, обяви главният финансов директор на Chanel. Той предупреди, че приходите и печалбата на френската модна къща ще бъдат тежко засегнати, предава Ройтерс.

Частната Chanel е един от най-големите луксозни брандове в света заедно с Louis Vuitton на LVMH.

Тя не разкрива подробности за спада на продажбите от началото на годината, но следващите 12 до 18 месеца ще бъдат особено тежки, коментира финансовият директор Филип Блондио, допълвайки, че едно силно възстанояване в страните, в които групата е отворила отново магазините си, няма да помогне за справяне с липсата на международни пътувания.

„Очакваме, че международната обстановка ще продължи да влияе на луксозния сектор в негативен план поне в следващите 18 до 24 месеца“, коментира той в интервю по телефона, след като групата отчете 13% растеж на сравнимите продажби за 2019 г.

Още по темата

Подобно на конкурентите си, Chanel трябваше да затвори магазините си по целия свят и да спре работата на заводите си, след като вирусът засегна ключовия за сектора пазар – Китай, а след това се разпространи и в останалата част на света.

Около 85% от магазините на групата заработиха отново, а Блондио твърди, че Chanel се радва на възстанояване на продажбите в Китай – с над 100% в някои седмици. Купувачите се завръщат в Париж, Милано и Берлин, коментира още той.

Консултантската компания Bain посочва, че достигналият 310 млрд. долара сектор за луксозни стоки ще се сблъска с 35% спад на приходите от продажби тази година.

Chanel, която все пак очаква да генерира печалба тази година, свива рекламата и промоциите си с повече от четвърт, намалява производството и отмени всичките си събития, освен модните шоута, тази година, посочва още Блондио.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Предварителният отчет на Foot Locker - лъч надежда за пазара за спортни стоки