Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Ефектът Covid-19, или как пижамите замениха костюмите

Продажбите на вълна за висок клас костюми се срива, докато домовете се превръщат в новите ни офиси

Ефектът Covid-19, или как пижамите замениха костюмите

Снимка: Jerome Favre/Bloomberg

Италианският дизайнер на луксозни продукти Брунело Кучинели прави мъжки костюми, които се продават за до 7000 евро. Но и той, както повечето хора по света, не е носил костюм от месеци, нито пък е купувал, предава Ройтерс.

„Всички бяхме заключени у дома, така че това е първoто сако, което слагам от март насам“, споделя Кучинели пред информационната агенция в Милано, докато представя най-новата си колекция през септември.

Повечето т. нар. „бели якички“ работят от вкъщи и преоткриват любовта към удобното домашно облекло – тенденция, която според някои експерти ще надживее пандемията. А сватбите и партитата, които се случват, са съвсем малко.

Огромната промяна в поведението има дълбоки последици за цялата верига на доставки на костюми и официално облекло. В Австралия, най-големият производител на мериносова вълна в света, цените се сриват, достигайки дъна, невиждани от десетилетие. Много овцевъди са в тежко положение и съхраняват вълната с надежда за възстановяване.

В Северна Италия местата, които купуват вълна от фермерите и тъкат плат за костюми от висок клас, се сблъскват със силен спад на поръчките от тъговците на дребно.

В Съединените щати и Европа няколко вериги за продажба на дребно, специализирани в бизнес облекло, като Men’s Wearhouse, Brooks Brothers и TM Lewin, затвориха магазините си или подадоха молби за несъстоятелност през последните няколко месеца, а други ще ги последват.

Играчи на всички нива споделят пред Ройтерс, че са били принудени да се адаптират, за да оцелеят – от фермерите, които се насочват към други форми на земеделие, до онези, които тъкат платовете за нови костюми, които не се захабяват лесно и са по-устойчиви на петна.

„Хората искат да им е удобно и не са толкова склонни да носят официален костюм“, твърди Силвио Бото Поала, управляващ директор на Lanificio Botto Giuseppe, фабрика за вълна в италианския текстилен център Biella, чиито клиенти са Armani, Max Mara, Ralph Lauren и Hermes.

“При конферентни разговори в Zoom виждате мъжете да носят тениски, понякога дори вратовръзки, но не и много костюми“, посочва още Поала.

Пазарът на вълна

Цените на фината вълна в Австралия са намалели с повече от 50% в рамките на бурен 18-месечен период, тъй като обичайно добрите покупки на мериносова вълна от италианските предприятия почти са спрели.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Как пандемията повлия на производителя на деним Levi Strauss?