IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Hermes сигнализира за възстановяване на търсенето на луксозни стоки

Компанията е успяла да се върне към растежа в рамките на третото тримесечие

12:47 | 22.10.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Benjamin Girette/Bloomberg</em></p>

Снимка: Benjamin Girette/Bloomberg

Компанията за луксозни стоки Hermes International се завърна към растежа, след като потребителите си върнаха апетита за продукти като чантите Birkin след блокадите по-рано тази година, пише Bloomberg.

През третото тримесечие приходите ѝ са нараснали с 6,9% на коригирана база до 1,8 млрд. евро, надминавайки прогнозата със 100 млн. евро. Цената на акциите на компанията остана почти без промяна днес, но е близо до рекорд, след като за годината записва 20% ръст.

Индустрията за луксозни стоки отново набира сили. Книжата на LVMH също достигнаха рекорд тази седмица, след като собственикът на Louis Vuitton обяви неочаквано възстановяване на продажбите на модни и кожени продукти. Въпреки че Hermes твърди, че все още е трудно да се оцени ефектът от пандемията за цялата година, тя повтори, че си е поставила „амбициозна цел“ за ръста на приходите в средносрочен план.

Повишеното търсене помага на Hermes, след като блокадите през първата половина на годината оставиха потребителите с малко средства, които да отделят за скъпите чанти и копринени шалове на компанията. Онлайн магазинът на Hermes вече генерира повече приходи от основния търговски обект на компанията в Париж, обяви пред репортери главният финансов директор Ери дю Алгуе.

„Няма изяждане“ на продажбите между онлайн и физическите магазини, посочи той. Стратегията на Hermes е да увеличи постепенно своите онлайн предложения на култови продукти като чантите Birkin, допълва той.

Продуктите от кожа носят половината приходи от продажби на Hermes, което кара някои анализатори да се питат дали компанията не зависи прекалено много от малък брой продукти.

„Цената на чанти Hermes на пазара на стоки втора употреба продължава да расте – важен показател за привлекателността им“, коментира анализаторът на Morgan Stanley Едуард Обен.

Ръстът на приходите се е възстановил в Азиатско-Тихоокеанския регион, включително в Япония, воден от апетита на китайските купувачи. Междувременно в Европа, Северна и Южна Америка има спад на този показател, но с по-слаб темп отколкото през второто тримесечие. Европа все още страда от липсата на туристи, макар че местните магазини във Франция, освен основните в Париж, се радват на „добро възстановяване“, твърди Дю Алгуе.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:31 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още