Шведската модна група H&M отчете по-висок от очакваното ръст на тримесечната си печалба и повишаване на инвестициите с цел удвояване на приходите от продажби до 2030 г., предава Ройтерс.
Цената на акциите на втория по големина търговец на модни стоки на дребно в света се повиши с 5% преди началото на търговията, след като заяви, че ще удвои инвестициите си през 2022 г. до около 10 млрд. шведски крони (1,1 млрд. долара), така че постигне новите си цели.
Разходите ще бъдат насочени в области като технологии, верига на доставките, възобновяема енергия и устойчиви материали, обяви фирмата.
„Завършихме силно годината. Приходите от продажби се върнаха на нивото отпреди пандемията, а рентабилността е по-добра, отколкото беше през последните няколко години“, коментира главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон.
„Сега, когато се върнахме към по-нормализирана ситуация със силна финансова позиция и добра рентабилност, отново можем да се фокусираме върху растежа“, допълва тя.
Печалбата преди данъци за периода септември-ноември (четвъртото фискално тримесечие на H&M) е нараснала с 64% спрямо година по-рано до 6 млрд. крони (640 млн. долара). Анализатори, анкетирани от Refinitiv, дадоха средна прогноза за 5,43 млрд. крони печалба.
„Силният резултат за тримесечието се дължи най-вече на добре приетите колекции с повече продажби без намаления, по-ниски отстъпки и добрия контрол на разходите“, заяви H&M.
По думите ѝ инициативите в сферата на технологиите през последните години и в това веригата на доставките да стане по-ефективна са компенсирали ефекта от проблемите с продуктовите доставки.
В сравнение с четвъртото тримесечие на 2019 г. (преди пандемията) печалбата е скочила с 43%.
Подобно на най-големия си конкурент Inditex, H&M се възстановява от пандемията въпреки предизвикателствата във веригата на доставките.
Шведската група предложи дивидент от 6,50 крони на акция, който да бъде платен на два пъти, както и програма за обратно изкупуване на акции за 3 млрд. крони.
H&M заяви, че цели да удвои приходите си от продажби до 2030 г. в сравнение с тези от 2021 г., като за същото време намали наполовина въглеродния си отпечатък, и достигне над 10% оперативен марж до 2024 г.
За 2021 г. приходите от продажби са 199 млрд. крони, а оперативният марж – 7,7%. Печалбата преди данъци е достигнала 14,3 млрд. крони спрямо прогноза на анализаторите за 13,5 млрд. крони.
За да намали въглеродния си отпечатък, H&M повече няма да приема доставки, които използват горива на основата на въглища.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?