IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Жаждата за лукс на развиващите се пазари подкрепя Prada

Компанията отчете 15% ръст на нетните приходи за полугодието

21:27 | 08.08.13 г.
<p>
	Групата ще продължи да залага на експанзията на търговията, особено на развиващите се пазари, като основен източник на растеж в дългосрочен план. <em>Сримка: Ройтерс</em></p>

Групата ще продължи да залага на експанзията на търговията, особено на развиващите се пазари, като основен източник на растеж в дългосрочен план. Сримка: Ройтерс

Ръстът на продажбите на луксозни стоки по целия свят подкрепя Prada. Нетните приходи на компанията за полугодието са нараснали с 15 на сто до 1,73 млрд. евро, след като по същото време на миналата година достигнаха 1,5 млрд. долара, съобщава MarketWatch.

Производителят на луксозни стоки обяви, че ще продължи да разчита на експанзията на търговията като основен източник на растеж в дългосрочен план.

Изпълнителният директор на италианската модна марка Патрицио Бертели съобщи, че през първата половина на годината компанията е открила 30 нови магазина, с което собствените й магазини, които тя сама оперира, са нараснали до 491.

Основен пазар на групата остава Азиатско-тихоокеанския регион. Продажбите там отчитат ръст от 16 процента за периода, като основен двигател на повишението са продажбите в Китай.

Японският бизнес на Prada записва ръст от над 16 на сто, докато представянето на европейските пазари е доста по-скромно – 6,7% повишение на продажбите, като основен двигател са туристите.

Продажбите на дребно на групата са звеното, което е отговорно за ръста на приходите. Продажбите на едро отчитат спад от 3 на сто. По думите на Бертели обаче понижението отразява “селективната стратегия, възприета от компанията, която е довела до намаление на броя на партньорите с повече от 100”.

Другите водещи луксозни брандове, като Louis Vuitton и Gucci, също се опитват да повишат приходите си със засилване на пазарното присъствие, особено в развиващите се икономики. Резултатите при тях обаче са малко по-слабо окуражаващи, отбелязва изданието.

Брандът Gucci, който е контролиран от гигантът Kering, е открил 17 нови магазина, предимно на развиващи се пазари, като общият брой на търговските обекти достига 446. Продажбите на компанията нараснаха само с 1,6 на сто през първото полугодие в сравнение с първите шест месеца на миналата година.

LVMH Moet Hennessey пък откри два нови магазина – в Мюнхен и Венеция, а звеното й за модни и кожени изделия, доминирано от бранда Louis Vuitton, отчете ръст на продажбите от само 1,2% за първите шест месеца на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:32 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още