IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Kering започва сама да се грижи за онлайн продажбите си

Компанията обяви, че ще изгради собствени сайтове за пазаруване на нейните брандове

17:10 | 26.11.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Компанията за луксзони стоки Kering обяви, че ще създаде собствени сайтове за онлайн пазаруване до 2020 г., с което ще сложи край на външните си партньорства за брандове като Balenciaga и ще покаже как големите луксозни компании ускоряват плановете си, свързани с електронната търговия, предава Ройтерс.

След като бавно започнаха да насочват продажбите си в мрежата, предпазливи, че това може да се отрази негативно на имиджа на техните марки, високият клас производители на луксозни стоки и бижута разпределят ресурси в този канал и изграждат собствени технологични екипи.

Kering заяви, че ще сложи край на съвместно предприятие с Yoox Net-A-Porter, което датира от 2013 г., лишавайки онлайн търговеца, който помага и на други брандове да разработват сайтовете си, от един от големите му клиенти. Kering ще продължи да продава дрехи и други продукти през платформи като Net-A-Porter.

Но Yoox Net-A-Porter, върху която Richemont пое контрол по-рано тази година, управляваше онлайн търговията на седем от марките на Kering, включително Alexander McQueen и Bottega Veneta, с изключение на Gucci, която френската луксозна къща продава сама.

Решението на Kering да задвижи сама повечето си онлайн активности показва как играчите от индустрията, които разполагат с по-сериозни финанси, решават да заложат на собствени дигитални операции. Това пък има дава пълен достъп до чувствителна и стратегически важна информация за клиентите.

Най-големият конкурент на Kering – LVMH, миналата година пусна собствен уебсайт за продажба на стоки с няколко марки и сама разработи уебсайтове за своите брандове.

Междувременно Richemont, която притежава марката Cartier, по-рано тази година пое контрол над Yoox Net-A-Porter, за да засили онлайн присъствието си, макар че сделката повдигна въпрос дали конкурентните брандове ще искат да запазят партньорството си с придобитата компания.

Засега Yoox Net-A-Porter все още управлява онлайн магазините на над 20 клиента – от независимата италианска марка Armani до производителя на якета Moncler. Бизнесът донесе 10% от общите ѝ 2,1 млрд. евро приходи за 2017 г.

Говорител на Richemont е отказал да коментира новините за Kering.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:23 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още