Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Колебливото търсене по Коледа засегна бизнеса на ASOS

Компанията потвърди понижената си прогноза за 2022 г.

Колебливото търсене по Коледа засегна бизнеса на ASOS

Снимка: Bloomberg L.P.

Британският онлайн моден търговец ASOS потвърди вече понижената си прогноза, след като проблемите с веригите на доставките и променливото търсене ограничиха ръста на продажбите в отчетния период до 31 декември, предава Ройтерс.

Компанията отчете 5% ръст на приходите от продажби след 22% повишение през годината до края на август. Освен това заяви, че брутният ѝ марж е спаднал с 400 базисни пункта до 43% заради необходимостта от остъпки на стоките и заради по-високите транспортни разходи.

ASOS запази прогнозата за ръста на годишните си приходи в диапазона 10-15% и коригирана печалба преди данъци от 110 млн. до 140 млн. паунда. Това засегна цената на акциите ѝ, когато беше обявено през октомври, и ще представлява над 40% спад спрямо година по-рано.

Още по темата

“ASOS има силно начало на годината, в съответствие с насоките, които обявихме заедно с годишните ни резултати въпреки предизвикателните пазарни условия“, коментира главният оперативен директор Мат Дън.

Компанията, която някога беше любимка на фондовия пазар, беше засегната от тежък край на 2021 г., когато понижи прогнозата за годишната си печалба и се раздели с главния си изпълнителен директор след натиска на веригата за доставки и връщането на купувачите към начина на пазаруване отпреди пандемията.

Стойността на книжата на ASOS спадна с 56% тази година, преди новините от днес, повтаряйки подобните спадове, наблюдавани при конкуренти като Boohoo, която също беше засегната от високия дял на връщани продукти, прекъсвания на международните доставки и разходите за товари.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Продажбите на часовници на Hublot и Bulgari надминаха нивата от 2019 г.