IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Levi’s бе оценена на 6,6 млрд. долара при IPO-то си

Компанията постигна много по-висока оценка от прогнозираното в рамките на първичното си публично предлагане

09:19 | 21.03.19 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американският производител на дънки Levi Strauss & Co постигна по-висока цена от очакваното в рамките на първичното си публично предлагане (IPO) в сряда, продавайки акции за 623,3 млн. долара. Компанията се обърна към фондовия пазар, след като в продължение на цели 34 години бе семейна собственост, а преди това също бе публична компания, припомня Ройтерс.

Успехът на IPO-то подчертава по-различното състояние на търговците на дребно през последните няколко години. Доставчици като Levi’s с постоянно популярни предложения процъфтяват, тъй като достигат до по-голям брой потребители през онлайн каналите си. В същото време десетки хиляди физически магазини затварят заради натиска от гигантите в електронната търговия като Amazon.com.

На фона на близо рекордните върхове на фондовия пазар Levi’s обяви, че IPO-то му е било оценено на 17 долара на акция – малко над целевия диапазон от 14 до 16 долара, което оценява компанията на около 6,6 млрд. долара.

Компанията, която твърди, че е изобретила сините дънки през 19-и век и носи името на човека, който я основава през 1853 г., ще направи дебюта си на Нюйорксата фондова борса под код LEVI.

В IPO-то акции за 462,4 млн. долара са били продадени от съществуващи акционери, а компанията е продала акции на стойност 160,9 млн. долара.

Levi’s подготвя сцената за интересна година за първичните предлагания, в която същата стъпка планират компаниите за споделени пътувания Lyft и Uber Technologies по-късно през годината. Първичните предлагания в САЩ бяха на стойност 60,8 млрд. долара през 2018 г., което е с 23% повече от предишната година и най-високата сума от 2014 г., сочат данни на Dealogic.

Популярността на дънковите облекла расте в резултат на нови стилове. По-рано през тази седмица American Eagle Outfitters Inc и Abercrombie & Fitch Co отчетоха силни финансови резултати, подкрепени от продажбите на дънки.

Levi’s отчете нетни приходи от 5,8 млрд. долара за 12-е месеца до 25-и ноември спрямо 4,9 млрд. долара година по-рано. Нетната печалба възлиза на 285,2 млн. долара, което е малко над сумата от 284,6 млн. долара.

Семейство Хаас, наследници на Леви Щраус, ще продаде малка част от акциите си и ще продължи да контролира компанията. Хаас я свали от борсата през 1985 г. в рамките на изкупуване за 1,6 млрд. долара. За пръв път компанията стана публична през 1971 г.

Основателят Леви Щраус се мести в Сан Франциско през 1853 г. по време на Златната треска в Калифорния, отваряйки бизнес за сухи стоки.

Компанията, която основава, твърди, че е изобретила сините дънки, когато Щраус и негов партньор през 1873 г. получават патент да използват нитове за производство на дрехи – практика, която все още отличава дънките на компанията. През годината Levi’s добавя нови линии, включително подходящия за офис бранд Dockers.

Постъпленията от IPO-то ще увеличат средствата за инвестиции на компанията, насочени към разширяване на продуктовата линия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:18 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още