Най-заможните купувачи в света изпратиха приходите за първото полугодие на конгломерата за луксозни стоки LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton до рекорден връх, което остави настрана притесненията около търговските спорове между САЩ и Китай, които могат да засегнат всичко - от дамските чанти и бижутата до скъпите вина, пише Wall Street Journal.
Приходите за първите шест месеца на годината са достигнали 21,8 млрд. евро, което е с 10% повече спрямо същия период година по-рано, обяви LVMH. Нетната печалба е скочила с 41 на сто до 3 млрд. евро.
LVMH е най-голямата компания за луксозни стоки в света, а нейните резултати са разглеждани като мерило за индустрията. Фирмата притежава гиганта Louis Vuitton, популярен с кожените си стоки, както и други добре познати марки като Christian Dior, Bulgari, коняка Hennesy и десетки други брандове.
Резултатите отразяват силния икономическия растеж в основните икономики, който накара по-заможните потребители по света да отворят портмонетата си.
Свиването на административните данъци от Доналд Тръмп изпрати пазара на акции в САЩ до рекордни върхове. Китайският растеж пък опроверга очакванията за забавяне, а еврозоната се възстановява след години на криза.
Въпреки че Китай и САЩ влязоха в търговска война, която повлия на фондовите пазари и подхрани опасенията за глобално икономическо забавяне, купувачите продължиха да пазаруват. През първото полугодие двете страни наложиха мита върху редица продукти.
Главният изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно, чиято фамилия е контролиращ акционер на компанията, направи важен коментар на фона на рекордните резултати.
“Въпреки голямото световно търсене, финансовите и геополитическите несигурности остават”, подчерта той.
Инвеститорите се притесняват, че забавянето на икономиката в Китай ще свие разходите на китайските купувачи, които са особено важни за индустрията за луксозни стоки. Директорите на LVMH твърдят, че засега няма сигнали за забавяне на търсенето от страна на Китай, което да засяга бизнеса на компанията.
И все пак главният финансов директор на LVMH Жан-Жак Гуони коментира пред инвеститорите, че запазването на темпа на растеж от първата половина на годината през останалата ще бъде предизвикателство, като се има предвид силното представяне на LVMH през второто полугодие на 2017 г. и заплахата от търговската война.
Подразделението за модни и кожени продукти на LVMH, което включва Louis Vuitton - най-големия луксозен бранд по приходи, е било водещо за компанията през първите шест месеца на тази година. Приходите на звеното са нараснали с 25 на сто до 8,6 млрд. евро, макар че увеличението се дължи отчасти на това, че LVMH пое пълния контрол над Dior миналата година.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате