Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Macy's обяви нови съкращения след слабите си коледни продажби

Веригата магазини не успява да отговори на променящите се тенденции на пазара

Macy's обяви нови съкращения след слабите си коледни продажби

Снимка: архив Ройтерс

Американската верига магазини Macy’s заяви, че ще съкрати повече от 10 хил. работни места и разкри плановете си да затвори десетки свои магазини след слабите си продажби през коледния сезон. Всичко това представлява поредно доказателство, че веригата е загубила някога централното си място в американската търговия на дребно, пише Wall Street Journal.

Подобно на конкурента си Kohl’s, който също предупреди в сряда за по-слаби празнични резултати, Macy’s не успява да отговори на тенденцията потребителите да се насочват все повече към онлайн пазаруването. Macy’s ще затвори магазини от Сан Диего до Бангор и ще използва спестяванията си, за да увеличи усилията си да привлече повече потребителски разходи от електронна търговия.

“Въпреки че много от тези магазини се представят по-слабо, всички те генерират средства”, коментира Карън Хюет, главен финансов директор на Macy’s. По думите ѝ затварянето на въпросните търговски обекти ще помогне на Macy’s да се фокусира повече върху най-добре представящите се нейни локации.

И все пак това няма да бъде лесно. Macy’s и нейните конкуренти се сблъскват с редица предизвикателства, свързани с големия им размер и зависимостта им от марките, които сега имат собствени магазини за търговия на дребно и онлайн магазини, които се конкурират с техните. Същевременно веригите усещат ценови натиск от търговци на бърза мода като H&M и Zara.

Още по темата

Освен премахването на 3900 работни места и затварянето на 63 магазина тази пролет - част от план, обявен от компанията това лято, свързан със затварянето на общо 100 обекта, Macy’s ще съкрати около 6200 други позиции, за да свие операциите си и да може да инвестира повече в дигитални инициативи и други области на растеж, като експанзията на нейните аутлети Bluemercury.

Анализаторите очакват наскоро завършилият коледен сезон да е силен за американските търговци на дребно благодарение на по-високите заплати, по-ниските цени на горивата и нарастващата заетост. Националната федерация на търговците на дребно например очаква продажбите да са се увеличили с 3,6%, което е повече от миналогодишните 3%. Но по-голяма част от този растеж идва от онлайн продажбите.

Mastercard Spending Pulse оценява, че разходите за електронни покупки са скочили с 19% по време на празниците, в сравнение с 4% ръст на тези в търговията на дребно като цяло. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 1 година
фед вдигат лихвите уж щото имало инфлация а пьк те веригите магазини една по една взеха да фалират абе те ще си кажат вси4ко ама фед знаят ли какво правят

Още от Стил
Adidas е продала рекорден брой футболни тениски около Световното първенство